Hirdetés

A Facebook játszani akar



|

Soha ezelőtt nem volt ilyen erős a közösségi oldal a játékpiacon, ennek ellenére a bevételének csak a töredékét adják a játékok.

Hirdetés

A Facebook egy ideje komoly mozgolódásba kezdett a játékpiacon: a tervük az, hogy a későbbiekben kiadóként is működnének, így segítve a kisebb fejlesztőket, akik nehezen tudnak kitűnni a zsúfolt mezőnyben, és a nagyokkal szemben. A hirdetési rendszernek hála persze nyereségessé is tennék a hírnevüknek hála gyorsan befuttatott címeket. 

Persze a közösségi oldal már most sem teljesít rosszul a játékpiacon, ugyanis az idén január és március közötti időszaka az eddigi legjobb volt az árbevételt tekintve: 213 millió dollárt gyűjtöttek. A teljes képet tekintve ezek ugyanakkor csak morzsák (a hirdetésekből ugyanebben az időszakban 1,25 milliárd dollár folyt be), és a képet tovább árnyalja, hogy jelenleg kizárólag a webes játékoknál tudnak leemelni 30 százaléknyi részesedést az in-app vásárlásokból. 

 

 

A Facebooknak a játékokkal más célja is van a bevételszerzésen kívül. Mivel a felhasználókat lekötik az érdekes címek, ezért eközben boldogabbak és aktívabbak is lesznek, természetesen több időt töltenek a közösségi oldalon, és vissza is térnek a jó élmények miatt. A Facebook többé nem elégszik meg ezzel, jövedelmezőbbé is szeretné tenni magát a játékpiacon. 

Néhány évvel ezelőtt a Facebook és a játék szavak kombinálásából mindenkinek a Zynga jutott eszébe, amely mellett nem lehet elmenni szó nélkül. A szebb napokat is megélt vállalat 2011-ben annyira jól teljesített, hogy a Facebook teljes árbevételének a 12 százalékát termelte ki, közvetlenül. A kép ma már nem ilyen egyoldalú, hiszen rengeteg kiadó, olyanok mint, a King vagy a Social Point, jelentős előretörést mutatnak (sok másik mellett), a közösségi oldal pedig függetlenedett tőlük, éppen amiatt, hogy már nem csak egy-két partnere eredménye viszi előre. A Facebook játékos üzletága ma már nem csak külön csapatokkal rendelkezik a világ majdnem összes kontinensén, de még külön managert és mérnököt is ad a legjobb fejlesztőinek. 

 

 

A fejlesztők sikerét eközben az határozza meg a Facebook világában, hogy mennyire tudják annak az elemeit kihasználni: a hírfolyamot, a mobilos platformot, az értesítéseket vagy a hirdetéseket. Kedvelt példa a King népszerű Candy Crush Saga játéka is, amelyben ha elfogyik az életünk, akkor az ismerőseinktől kérhetünk továbbiakat, és természetesen az üzenőfalakat is el tudjuk árasztani egy-egy címmel. A Candy Crush Sagának jelenlegi havi 45,5 millió aktív felhasználója van. 

 

 

A Facebook éppen ezek miatt a bevált módszerek miatt szeretné kiaknázni a mobilplatformban rejlő lehetőségeket is, és ehhez választották eszközként a legfelül leírt elképzelést. Mivel a marketingfeladatokat és a terjesztést átveszik, így több mint 1 milliárd potencionális vásárlóhoz juttatják el azonnal azt, amin a kicsi fejlesztőcégek dolgoztak. Ez nem csak a fejlesztőknek adna nagy esélyeket a jövőben, de a Facebook is árbevételhez jutna a mobilos játékokból - amit egyébként jelenleg nem mondhat el magáról. 

A közösségi oldal már csak azért sem gondolkodhat nagyon eltérően, mert az asztali gépek egyértelmű hanyatlása a mobilkészülékek irányába mutat, amelyeken a nyereségszerzéshez más taktikára van szüksége a Facebooknak. 

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.