Hirdetés

A Google-nek ásott gödröt a Facebook, beleesett

|

Lejárató kampányt indított a közösségi oldal a Google ellen, amely során egy PR céget béreltek fel arra, hogy elvégezze a piszkos munkát.

Hirdetés

Egy kínos ügyre derült fény, a Facebook ugyanis egy ismert PR céget, a Burson-Marstellert felbérelte arra, hogy lejáratókampányt indítson a Google ellen. Az akció során újságírókat és bloggereket próbáltak rávenni arra, hogy negatív cikkeket írjanak a keresőcég adatkezelési eljárásával kapcsolatban.

 

 

Hirdetés

 


A rágalmazási hadjáratra azt követően derült fény, hogy Christopher Soghoian, egy neves blogger nyilvánosságra hozta a PR céggel folytatott levelezését, amely során arra akarták őt rávenni, hogy írjon egy negatív bejegyzést a Google adatkezeléséről és a Google Social Circles közösségi aggregátor szolgáltatásról. Soghoian ezt nem tette meg, hanem tovább puhatolózott. "Ki fizet ezért? (nem engem, hanem téged)" - írta levelében, amely csapdába a PR ügynökség képviselője besétált: "Sajnos nem mondhatom el, hogy ki a kliensem". Olaj volt a tűzre a USA Today múlt heti cikke, amelyben a lap szerkesztői az anyag leközlése helyett inkább azt pedzegették, hogy vajon ki állhat a megrendelés között. Sokan az Apple-re és a Microsoftra tippeltek, de a Daily Beast egészen a Facebookig vezette vissza a szálakat.

"Amikor a cégek gyorsan nőnek hatalmasra, akkor az ilyen bízar marketing kampányok bizony előfordulnak"
- nyilatkozta az amerikai Computerworld kérdésére Hadley Reynolds, az IDC elemzője. "Ez egyáltalán nem szolgálja a Facebook, az iparág és a Burson-Marsteller érdekeit. A közösségi médián keresztül ráadásul hamar kiderülnek az ilyen rágalmazások."

A Facebook szóvivője ellenben a lap megkeresésére kategorikusan tagadta a lejárató kampány létét. "Csupán arra akartuk felhívni a külső partnereink figyelmét, ne engedjék azt meg minden esetben, hogy a Facebook adataikat olyan külső szolgáltatások, mint a Google Social Circles felhasználják és kezeljék, mint ahogy maga a Facebook sem engedélyezi az ilyen módú adatkezelést. Felkértük a Burson-Marsteller képviselőit, hogy figyeljenek erre, és hívják fel a közvélemény és a médiumok képviselőinek a figyelmét ezen problémára." Azon kérdésre azonban nem kívánt válaszolni a közösségi oldal képviselője, hogy mindezt miért nem a saját nevükben tették.

A Google egyelőre nem nyilatkozott az üggyel kapcsolatban.

Ügyfélszolgálati változás!
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.