Hirdetés

Boldog vagy a Facebookon? Jönnek a reklámok

|

A belga rendőrség arra figyelmeztette a felhasználókat, hogy óvatosan bánjanak a reakciógombokkal.

Hirdetés

A belga rendőrség a héten arra figyelmeztette a felhasználókat, hogy óvatosan bánjanak a Facebook kiterjesztett lájkolásával, vagyis a reakciógombokkal. 

Hirdetés

A régi lájk helyett aki a reakciókat választja, az könnyen veszélybe sodorhatja magát.  

A belga rendőrség szerint a Facebook felhasználói számítanak jelen helyzetben a terméknek, a reakciógombok pedig abban segítenek a közösségi oldalnak, hogy kiértékelje a hirdetései hatékonyságát

Mivel a reakciók száma korlátozott, ezért az emberek gyakrabban fejezhetik ki az érzéseiket, a Facebook algoritmusai pedig képesek megállapítani, hogy mikor érdemes reklámokat a felhasználók elé tenni. 

A hatóságok azt mondják, hogy ha valaki jó kedvében van, akkor a Facebook feltételezi, hogy nyitott a dolgokra, ezért a hirdetőknek azt közli, hogy várhatóan reagál majd a felhasználó a reklámra - amelyet így könnyebben eladnak, és meg is jelenik. 

Természetesen aki az adatait és a magánéletét védené, annak eleve nem a legjobb hely a Facebook. Köztudott, hogy az egész hálózatot úgy tervezték, hogy képes legyen elemezni a felhasználók viselkedését, és a leghatékonyabban célba juttatni a reklámokat. Aki nem szeretne eltűnni a Facebookról, de mindent sem akar kiadni, annak jól jöhet a belgák tanácsa. 

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.