Hirdetés

Eltűnnek a Facebookról a „támogatott történetek”

|

A vitatott hirdetések sokat rontottak a közösségi oldal megítélésén. Ráadásul még be is perelték miattuk a céget.

Hirdetés

A Facebook csütörtökön jelentette be, hogy áprilistól megszünteti Sponsored Stories hirdetéseket. A Sponsored Stories a közösségi oldal szolgáltatás-portfóliójának egyik legvitatottabb tétele volt: tulajdonképpen a beleegyezésük nélkül „újracsomagolták” a felhasználók egyes tevékenységeit, és eladták azokat a hirdetőknek, mint reklámokat. Ha teszem azt egy ismerősünk bejelentkezett a Facebookon a Starbucksba, azt minden további nélkül kiposztolhatták a hírfolyamunkba, mint „támogatott történetet” – azaz személyre szabott hirdetést.

Több mint valószínű, hogy Zuckerbergék örülnek annak, hogy végre elkaszálhatják a szolgáltatást. 2011-ben, nem sokkal a Sponsored Storries bemutatása után csoportos keresetet nyújtottak be a cég ellen egy amerikai bíróságon; az ügy peren kívüli elsimítása 20 millió dollárjukba került. Ez ugyan nem túl jelentős összeg egy Facebookhoz hasonló vállalat számára, de a hirdetések és a per sokat ártott a közösségi oldal megítélésének – így már csak PR-szempontból is hasznos, hogy kivonják végre a forgalomból ezt a szolgáltatást.

Ügyfélszolgálati változás!
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.