Hirdetés

Facebook és Twitter elemeket lopkod a Google+

|

Még mindig keresi saját arcát és toborzó erejét a keresőóriás kissé kihalt közösségi oldala, most éppen a riválisok eszközeit építi magába.

Hirdetés

Végülis nem csoda, hogy a sikeres dolgokkal operál a Google, hazai viszonylatban bőven elég az iWiW teljes hasonulását felidézni (amelyet utcai nyelven "elfészbúkosodásnak" is nevezhetnénk). A Google+ persze az elején még különbözni akart, letisztult, egyszerű dizájn jellemezte, most azonban új elemekkel bővül a kínálata.

A közösségi oldal legutóbbi fejlesztése után a Google+ már kilistázza nekünk a leggyakrabban szóba kerülő témákat - ez gyakorlatilag Twitter koppintás. Ugyan idővonalat nem épített (még) be a rendszerbe, de borítóképet már feltölthetünk saját profilunkhoz, ez egyértelműen a megújult Facebookot próbálja követni.

A közösségi ágazat alelnöke, Vivek "Vic" Gundotra blogjában kommentálta a megújulást, amelyet már állítólag 170 millió felhasználó aktivált (erre azért kíváncsiak lennénk, tényleg), véleménye szerint egy sokkal rugalmasabb, érdekesebb, változatos tartalmat kínáló közösségi felület jött így létre. "Ez még csak az eleje, rengeteg munka vár még ránk, de az a cél, hogy egy felülmúlhatatlan közösségi élményt hozzunk létre a Google berkein belül".

Ez azért nem lesz könnyű dolog. Egyrészt olyan újításokkal, amelyek más közösségi oldalak ötleteit használják nehéz lesz olyat kínálni, amiért a felhasználó hajlandó újrakezdeni virtuális társaséletét a Google+ rendszerén belül, és a keresési opciók módosítgatása sem nyugtatja meg az embert, hogy nincs visszaélés az erőfölénnyel. Másrészt semmi nem bizonyítja, hogy a felülmúlhatatlan közösségi élmény biztosítható úgy, ha az emberek nem használják aktívan a rendszert, erről pedig pontosan ismerjük a számokat.



Larry Page, a Google alapító társtulajdonosa, aki immár egy éve ismét vezetői pozícióban van, nemrég azt az üzenetet fogalmazta meg, hogy webes keresőjük jóval hatékonyabb lehetne, ha többet tudnának a felhasználókról. Ezért fontos persze a közösségi oldal, ahol (legalábbis a Facebook esetében) nagyrészt önként adunk ki minden személyes adatot, de ahhoz olyan felület kell, amely többet nyújt egy olyan riválisnál, ahol egyébként már egyszer kiszivárogtattunk minden információt magunkról. Page szerint már 100 millió felett a Google+ aktív felhasználóinak száma (viszont akkor hogy érdekelt hirtelen még 70 millió embert a megújult profil lehetősége?), mely egyébként már 120 szolgáltatással van integrálva, beleértve a keresést, a Youtube-ot és az Androidot is.

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.