Hirdetés

Vajon összeomolhat valaha a Kickstarter?



|

A világ legnagyobb közösségi finanszírozással foglalkozó oldalán egyre több a projekt, amire hatalmas összegek jönnek össze, végül azonban nem valósulnak meg teljesen.

Hirdetés

Sokan azt hitték, az első alkalommal hogy egy finanszírozott projekt befuccsol, azonnal meginog majd a támogatók bizalma a közösségi finanszírozásban. Nem így lett. Egyre több sikeresen támogatott projekt mondja be az unalmast, a támogatók száma azonban egyre csak nő. Vajon eljutunk majd arra a pontra, hogy az oldal teljesen instabillá válik, és bármikor beüthet a krach?

Hirdetés

Meghiúsult projektet

A Peter Molyneux nevével fémjelzett Godus projekt volt az első, ami nem haladt egészen úgy, ahogy azt a rajongók szerették volna. A sokat emlegetett többjátékos mód hiánya egyre több felháborodott játékoshoz vezetett, miközben az újabb bevételekkel kecsegtető mobilos változat fejlesztése rohamléptekben halad. A jelek szerint Molyneux azóta már egy teljesen új projekten dolgozik, a Godus pedig az ő zsenije nélkül talán sosem lesz majd az a játék, amire összejött a pénz anno.

 

 

A dinoszauruszos túlélőjáték, a The Stomping Land alkotói egy teljes éve nem hallattak magukról. a Játék 114 ezer dollárt kalapozott össze, nem sokkal később pedig be is került a Steam Early Access programjába, azóta azonban sehol egy frissítés. A Code Hero 3 évvel ezelőtt gyűjtött 170 ezer dollárt, a projekt célja pedig az volt, hogy megtanítsa az embereket a játékfejlesztésre. Eredmény sehol. A Haunts: The Mase Macabre 28 ezret gyűjtött össze, ami a jelek szerint jóval kevesebb, mint amire a valóságban szükség volt, hiszen semmit nem láttunk még a programból, a Bacillus pedig bár majdnem tripláját gyűjtötte a mindössze 1500 dolláros szükséges összegnek, azóta sem jelent meg.

Mi a titok

Ezek természetesen nem mind indultak átverésnek, egyszerűen csak nem volt elegendő a pénz ahhoz, hogy igazi áttörést sikerüljön elérni. Ez elsősorban azért van, mert a projekt elindító sokszor nincsenek tisztában azzal, mennyit is kérjenek. A játék fejlesztési költségén kívül ki kell fizetni magát a Kickstartert, legyártani és postázni a támogatói jutalmakat, kiadni a játékot, és rengeteg egyéb költséget is. Ezeknek az embereknek általában ez az utolsó reménye, hogy lássák megszületni az álmaikat, és ha elfogy az összegyűjtött pénz, általában nem tudják saját erőből tovább finanszírozni a projektet. 

 

 

A probléma persze nem csak ebben, hanem a Kickstarter struktúrájában is keresendő. Még ha tudjuk is pontosan mekkora összegre van szükség, ha ennyit kérünk, szinte biztos, hogy nem jön majd össze a pénz. Azok a projektek, amelyek már az első pillanatban hatalmas összegeket kérnek általában közel sem teljesítenek olyan jól, mint azok, akik inkább egy alacsonyabb összeget lőnek be annak reményében, hogy majd úgyis túlteljesítik azt. Ez persze általában nem probléma, hiszen ha egy projekt meghiúsulni játszik, akkor a szervezők egyszerűen törölhetik azt. Azonban abban a helyzetben, ha összejön a minimális, összeg, de az valójában nem elég a megvalósításhoz, akkor az alkotók kénytelenek megpróbálkozni vele.

A legnagyobb kérdés továbbra is az, hogy eljutunk-e valaha arra a pontra, amikor az emberek már nem bíznak majd meg a Kickstarter projektekben? Ha összeadjuk a meghíúsult próbálkozásokat, már több millió dollár veszett el a süllyesztőben. Persze a Kickstarternek köszönhetően rengeteg csodás kezdeményezés is megvalósult, ami enélkül soha nem jöhetett volna létre, így a mérleg nem olyan rossz. De azért elég rizikós.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.