Hirdetés

A Sony BMG a fájlcsere felé mozdul

|

Hirdetés

A BMG Mashboxxszal kötött megállapodása a cégek szerint kiváló példája annak, hogy a szoftvergyártók és a zenei kiadók milyen lépéseket tesznek a legális fájlcserélés elterjesztéséért. Céljuk egy nyílt hálózat létrehozása, ahol korlátozzák vagy meggátolják a szerzői jogokat sértő anyagok forgalmát - írja a New York Times.

A két cég egyezménye egyfajta előfutára lehet több ilyen, az amerikai Legfelsőbb Bíróság ítélete nyomán megszülető jövőbeni szövetségnek. Mint ismeretes a bíróság a Grokstert és a Streamcast Network fájlcserélőprogramokat fejlesztő cégeket felelősnek találta felhasználóik szerzői jogsértéseiért, mivel azok nem tettek semmit annak megakadályozására.

Az egykor Grokstert vezető, most a Mashboxxot igazgató Wayne Russo úgy tervezi, hogy azok a felhasználók, akik ízelítőt szeretnének kapni egy zeneszámból, egy olyan reklámokkal tűzdelt verziót tölthetnének le, amelyet korlátozott alkalommal tudnának lejátszani. Természetesen a díj kifizetése után szabadon hozzáférhetnének majd az eredeti szerzeményhez is. A megállapodás értelmében a Sony BMG kiadványok számonként 99 centért lesznek elérhetőek olvasható az FMQB honlapján.

Andy Lack, a Sony BMG vezérigazgatója reméli, hogy a Grokster példája a fájlcserélő rendszerek tulajdonosait arra fogja sarkallni, hogy a Snocaphez hasonló technológiákat alkalmazzanak, vagyis felhasználóiknak fizetni kelljen a zenei letöltéseikért. "Rengeteg módon lehetne az ilyen a fájlcserélő rendszereket legitimalizálni. Legtöbbjük a mostani példaértékű esetig még hajlandó sem volt egy asztalhoz ülni velünk".

A négy legnagyobb kiadó már egyezségre jutott a Snocappel, és jópár független kiadó is tárgyal velük. "A digitális zene üzlet" - nyilatkozta Isaac Josephon az NPD Group piackutató cég vezetője a TechNewsWorldnek "Mindig van lehetőség arra, hogy a fogyasztókat egy szolgáltatástól a másikhoz csábítsuk". De innentől maga a zene már csak kellék" - tette hozzá. Josephon szerint nem az a fontos hogy milyen lehetőségeket kínál a Mashboxx, hanem hogy hogyan teszi azt. "Minden csak marketing kérdése. Az Apple nagyon ügyesen bánik a marketinggel. Ha már valaki benne van, minden csak azon múlik milyen könnyű használni."

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.