Hirdetés

7 tény az Apple jelenjéről

|

Az Apple drágább és menőbb, mint valaha - de mit jelent ez bővebben?

Hirdetés

Az Apple legutóbbi pénzügyi negyedéve minden rekordot és várakozást megdöntött, és bár sem maces, sem app store-os oldalon nem volt még ekkora bevétele az almás cégnek, egyértelmű, hogy a nagy siker az iPhone-oknak köszönhető. Olyan, mintha az egész világ csak iPhone-t akarna - az Apple pedig drágább és menőbb, mint valaha. De mit jelent ez bővebben? Mi újság az Apple-lel és a termékeivel? 

Hirdetés

 

Minden az iPhone-ról szól

Az iPhone már évek óta az Apple fő bevételi forrása - a legutóbbi negyedévben az árbevételben az iPhone-ok eladása után beszedett összeg 69 százalékot tett ki a teljesből, pedig a mutató értéke korábban inkább 50 százalék táján alakult. A nagy ugrás természetesen az iPhone 6 és az iPhone 6 Plus iránti őrületnek köszönhető. A legutóbbi vizsgált negyedév azonban nem csak arról szólt, hogy 46 helyett 74,5 millió iPhone-t adtak el, hanem arról is, hogy a vaskos felárak miatt az árbevétel 57 százalékkal emelkedett. 

 

Elképesztő siker

 

Bár azt hihetnénk, hogy egy cégnek nem jó egyetlen terméktől függeni, de az iPhone iránti kereslet még a fejlődő régiókban is rohamtempóban emelkedik. Az elmúlt hónapok adatai alapján minden egyes órában 34 000 iPhone-t értékesítettek. A riválisok számára ennél is fájóbb, hogy a becslések szerint az elmúlt három évhez mérten most váltottak iOS-re a legnagyobb arányban az androidosok. 

 

Érkezik az Apple Watch

A tavaly szeptemberben bemutatott Apple Watch-ra elég sokat kell várni, de ha minden jól megy, április elejétől mindenki vehet belőle. Az iPad óta ez az első igazán új termékkategóriája az Apple-nek, ami egyébként az Apple Pay mobilfizetési rendszerrel is használható. A fejlesztők gőzerővel koncentrálnak a platformra, és Tim Cook is nagyon sokat vár tőle. Bár az Android Wear pályafutása elég döcögősen indul, az Apple Watch-ból pedig szinte minden egészségügyi extrát kiszedtek fejlesztési és működési problémák miatt; mégis szinte biztosra mondható, hogy a túlárazott almás okosóra hatalmas, a viselhető kütyük világában még nem látott siker lesz. 

 

Hamarosan egyre többet látunk az utcán

 

Kínának is iPhone kell

Nem elég, hogy a gazdag kínaiak kedvenc luxusmárkája az Apple, de általánosságban is megőrülnek a kínaiak az Apple okostelefonjáért. Kína már 2011 óta a világ legnagyobb okostelefonos piaca, és a legutóbbi negyedévben az Apple lett a legkeresettebb márka a régióban, megelőzve a Xiaomit és a Samsungot. Az elemzők becslései szerint az elkövetkező hónapokban az sem elképzelhetetlen, hogy Kína nagyobb piacot jelent majd az Apple-nek, mint egész Amerika. 

 

Szenvednek az iPadek

Bár az átlagfelhasználók számára úgy tűnik, hogy az iPadek a legjobb, legkeresettebb táblagépek között vannak, és ott is maradnak sokáig, a háttérben egészen másról van szó. Az iPad egy ideje az Apple leggyengébb pontja, az eladások folyamatosan csökkennek - legutóbb például 18 százalékkal. Az olcsó androidos táblák előretörésével a piaci részesedésük is megcsappant, és igazából a táblagépek eladásai is belassultak. Az emberek szívesebben vesznek phabletet, és hosszabb ideig tartják meg a táblagépeket a vártnál. 

Rövidtávon az Apple mindenképp veszít a jelenlegi iPadekkel, de a vezetés egyelőre nem aggódik. Mivel a felhasználók szinte 100 százalékban elégedettek az almás táblákkal, és a webes forgalom és kereskedés majd háromnegyede is ezeken zajlik táblafronton, ezért hosszútávon azt remélik, nem kell visszaesésektől tartani. Az viszont kétségtelen, hogy egy jól sikerült és komolyabb frissítés - 12 hüvelykes iPad, esetleg kacérkodás az iPad és a MacBook házasításával - alaposan felpörgethetné az érdeklődést. 

 

Vajon rákényszerül az Apple, hogy megújítsa az iPadet?

 

Az üzleti életben is csak Apple lesz

Az Apple már korábban is szinte egyeduralkodó volt az üzleti szektorban, a helyét pedig be akarja betonozni az IBM segítségével. Az Apple iOS-es eszközeire sorra érkeznek az üzleti appok minden szektor számára, a tavalyi első 10 után ebben a negyedévben újabb 12. Az év végére legalább 100-at akarnak kiadni az IBM segítségével, legyen szó bankokról, kereskedelemről, biztosításról, telekommunikációról vagy utazásról. 

 

Almás mobilfizetés

Az Apple Pay egyelőre csak Amerikában használható, de ott gyakorlatilag hódító hadjáratot folytat. Hiába kell új terminálokat telepíteni a használatához, az év elején a három legnagyobb amerikai kártyagyártónál az érintés nélküli fizetések kétharmadát már az Apple Pay jelentette. A kereskedők a mobilfizetések rohamos növekedéséről számolnak be, egyes helyeken több mint 400 százalékos emelkedésről beszélnek. A Samsung állítólag olyan technológiával vágna vissza, ami a régi terminálokkal is kompatibilis - vajon megérzi a próbálkozást az Apple Pay?

 

Hobbiból siker

Az Apple TV ugyan 2012 márciusa óta nem frissült, az Amerikában 99 dolláros eszköz hobbiból mégis sikerré nőtte ki magát, a kereslete pedig töretlen. Igen régóta vannak pletykák komplett tévés megoldásról és streamingszolgáltatásról az Apple-lel kapcsolatban, de eddig nem léptek a tévés világban. 

 

Nektek milyen almás kütyüitek vannak otthon?

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.