Hirdetés

Az Apple-é lesz a legboldogabb karácsony



|

A megszokottnál is magasabb kereslet mutatkozik az elmúlt hetekben az Apple kütyük iránt.

Hirdetés

Ha valaki igazán boldog karácsonynak néz elébe, akkor az Tim Cook, illetve a cég amit kormányoz, az Apple. Az elmúlt hetekben az összes elemzőtől és szakértőtől azt hallani, hogy az iPhone-ok és az iPadek eladásai remekül alakulnak, valamint rendre az almás kütyüket emlegetik, amikor az idei karácsonyi trendekről van szó. 

Hirdetés

Amennyiben megnézzük a hónap eleji előrejelzéseket, egyből világossá válik, hogy az emberek tényleg megőrülnek az Apple-ért. A Cantor Fitzgerald várakozásai szerint a megszokottnál is erősebb kereslet mutatkozik az Apple termékei iránt, és ebben a negyedévben az elmúlt 8 év átlagánál több mint kétszer akkora mértékben, 28 százalékkal emelkednek az eladásaik (az előző negyedévhez képest). 

 

 

Hiába nincs már Steve Jobs, nem tetszett sokaknak az iOS 7 és nem hozott korszakalkotó dolgokat sem az iPhone 5S, sem az iPhone 5C (az olcsóságot), sem az új iPadek, az Apple sikeresen fenntartja az őrületet. Az iOS 7-et már a készülékek 74 százaléka használja, a világ minden pontján érvényesült fekete péntek és cyber hétfő hozta vásárlási láz pedig bebizonyította az elemzők várakozásait. A Localytics szerint az ünnepi shoppinghétvégén 51 százalékkal több iPad Airt, 26 százalékkal több iPad minit és iPhone 5C-t adtak el, de a többi iPad és iPhone kereslete is megélénkült, miközben a toplistán csak a negyedik és ötödik volt a Kindle Fire HD és a Galaxy S4, mint legfelkapottabb androidosok. 

Az Apple várakozásai alapján idén iPad-karácsony lesz, ebben a hitben pedig növelték a gyártópartnereik felé a megrendeléseiket is. Probléma persze iPhone-fronton sincs, elvégre az idei legkeresettebb tech kifejezés az iPhone szó volt, és a japánok is gyakorlatilag kizárólag Apple telefont vesznek. Az iPhone 5C ugyan nem váltotta meg a világot a horribilis árával, arra mégis elegendőnek bizonyult, hogy az androidos tábor jelentős részét elhalássza a Samsung és az LG orra elől. Újabb lökést adhat az üzletüknek Kína, ahol a China Mobile-lal való megállapodás 750 millió potencionális ügyfelet adott a kezükbe. 

 

 

Az Apple népszerűsége tükröződik még a mobilinternet-használatban és a mobilon keresztüli megrendelésekben is: hiába adnak el kevesebbet, azt jóval drágábban teszik, a fogyasztóik pedig szeretnek többet költeni

Nincs elismerőbb jele a sikernek annál, amikor az Apple azzal büszkélkedhet, hogy bár a PC-s piac épp haldoklik, az idei ünnepi szezonban még a legkeresettebb asztali gép is az övék lett.  A mobilpiachoz hasonlóan itt is érvényes, hogy a piaci részesedésben nem mindig dominál az Apple, de erre nincs is szükségük. Mivel meglehetősen magas haszonkulccsal dolgoznak, ezért prémium árak garantálják a nyereséget, akárcsak a luxusmárkáknál. Tavaly év végén például a Mac gépek a PC-s piac 10 százalékát sem tették ki, a nyereség 45 százalékát mégis elvitték

 

 

A történet az Apple részvényeinek is jót tett. Míg tavaly szeptemberben 700 dolláros rekordon jártak az árfolyamok, addig idén tavasszal 400 dollár alá zuhantak, és egész évben hullámvasutaztak. Az ünnepekre aztán jelentősen megugrott a részvényárfolyamuk, és már 575 dollár fölött is járt.  

Innentől már csak az a kérdés, hogy a mesteri stratégiát sikerül-e folytatni, illetve fokozni az Apple-nek. Amennyiben a boldog ünnepek után végre előállnak az iWatch-csal, jövő ősszel pedig a piac eddigi legjobb tepsifonját mutatják be az iPhone 6-tal, akkor biztos, hogy senki nem lesz csalódott. 

 

Fotók: AllThingsD, idownloadblog.com, iMore, myBlackDogbooks

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.