Hirdetés

Az Apple Music erősségei és gyengeségei

|

Megmutatjuk miben lesz jó és miben rossz az Apple új zenei szolgáltatása.

Hirdetés

Az Apple minden bizonnyal a Spotify-gyilkos nevet aggatná szíve szerint az új zenei streamingszolgáltatására, a héten bemutatkozott Apple Musicra. A kérdés az, hogy mekkora sikert arat az újdonság, és vajon mennyi embert lesz képes elcsábítani a jelenlegi riválisoktól. Mik a szolgáltatás előnyei és hátrányai? Mutatjuk. 

Hirdetés

 

Erősségek

Streaming, parancsra

Hirdetés

A zenei eladások gyors ütemben csökkennek, a streaming pedig fordított mértékben lesz egyre népszerűbb. Az Apple számára elengedhetetlen, hogy az iTunes klasszikus értékesítői modelljéről elkezdjen átállni az előfizetéses streaming felé, amely manapság egyre több bevételt és felhasználót jelent. 

 

Androidon is lesz

 

Mindenhol lesz

Hirdetés

Az Apple jól döntött, amikor az iOS, az OS X és a watchOS mellett a Windows és az Android operációs rendszerekre is elkészítette az Apple Musicot. Igaz, hogy az utóbbiakra csak az ősszel jön, de legalább keresztplatformos - ez pedig elengedhetetlen, ha valóban sikert akarnak faragni belőle. A kezdetekben 100 országban lesz elérhető, ami szintén előny, elvégre a Spotify csak 58-ban működik. Ugyancsak remek húzás volt az Apple-től, hogy a gyári Zene és iTunes appba építették be a szolgáltatást, ezzel pedig rengeteg potencionális ügyfeleket szereztek az offline móddal is rendelkező Apple Musichoz. 

 

Ingyenes próba

Hirdetés

Szintén jó hír, hogy aki az Apple Music mellett dönt, az 3 hónapig ingyenesen használhatja. Sokak számára minden bizonnyal ez lesz az első streamingélmény. A próbalehetőséggel elkerülte az Apple, hogy sokan kapásból lemondjanak róla. 

 

Családi csomag

A szülőkre utazik az Apple a havi 14,99 dolláros csomagjával, amiben hat fiókot oszt ki egy családnak. Az árazás nagyon kedvező, főleg a riválisok pillanatnyi csomagjaihoz képest. A Spotify persze nem tétlenkedett sokat, már most dolgoznak egy hasonló családi felálláson. 

 

Apple Music
Hirdetés

 

Beats1 rádió

A streaminggel kapcsolatban nagy probléma, hogy sokan nem tudják, mit szeretnének hallgatni. Számukra kínál igazán nagyszerű megoldást az Apple a Beats1 rádióval, amit emberek működtetnek a hét 24 órájában, és világszerte lehet majd hallgatni. 

 

Gyengeségek

Megjelenés

Hirdetés

Meglehetősen hosszú ideje pletykálnak már a zenei szolgáltatásról, így sokkal nagyobbat szólt volna, ha az Apple már a héten, esetleg azonnal hozzáférhetővé teszi. Sajnos június 30-ig várni kell, addigra pedig sokaknak csökkenhet a kíváncsisága. 

 

Nincs ingyenes csomag

Hirdetés

Sajnos hiába van ingyenes próbalehetőség, ha valaki nem akar fizetni, akkor nem vesz majd fel lejátszási listákat és kedvenceket, hanem abbahagyja az Apple Music használatát. A Spotify jól érzett rá, hogy sokat nyerhet az ingyenes, reklámokkal támogatott csomagján, és így csinálhat az alkalmi zenekedvelőkből előfizetőket. A Spotify szerint az előfizetőik 80 százaléka kezdte az ingyenes csomaggal. 

 

Kedvező árazású a családi csomag

 

Ár

Hirdetés

A havi 10 dollárért használható Apple Music nem olcsóbb a riválisoknál. Pedig ha valahogyan hamar a legnépszerűbb lenne a kategóriájában, akkor az Apple még több készüléket tudna eladni, ami pedig még több bevételt jelentene - az iPhone-üzlethez mérten az Apple Music aprópénzt jelent csak. Nem kizárt, hogy a jövőben fél vagy egy évig akár ingyen előfizetést is adnak majd az almás eszközök mellé. 

 

Nincs exkluzív tartalom

Sokáig azt beszélték, hogy az Apple Music exkluzív tartalmakkal is csábítja majd a felhasználókat. Sajnos ez elmaradt, pedig némi plusz befektetéssel egészen biztos, hogy megnyerték volna az adott együttesek/sztárok rajongóit. 

 

Majd meglátjuk

Hirdetés

A Connectként tovább élő Ping az Apple Musicon belül arra való, hogy a felhasználók a zenészek zenéit, fotóit, videóit és üzeneteit böngészhessék. A kapcsolattartás azonban manapság inkább a Twitteren divat ebben a formában. Nehéz megmondani, hogy vajon a Connect siker lesz vagy nagy bukás - minden attól függ, hogy a zenészek mennyi energiát és időt fektetnek a használatába. 

Az Apple Music alapjaiban nem nyújt igazán mást a riválisoknál, így a csomagolás dönti majd el a sikerét, és azt, hogy ki hajlandó váltani rá. Amennyiben nagy reklámot kap, előretelepítik az iOS-en, osztanak az Apple kütyükhöz ingyen előfizetést és vásárolnak exkluzív tartalmakat, akkor a jóval kisebb erőforrásokkal rendelkező Spotifyt le is moshatják a pályáról. 

 

Hirdetés

Titeket meggyőzött az Apple Music?

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.