Hirdetés

A Sony beadja a kulcsot okostelefonok nélkül



|

A Sonynak minden oka meglenne, hogy kilépjen az okostelefonok piacáról - de miért muszáj maradnia?

Hirdetés

A Sonynak ezer és egy oka lenne mostanra, hogy miért meneküljön az okostelefonok piacáról. Ha csak a legnyomósabbra gondolunk, akkor nem is olyan régen derült ki, hogy a 2015 március 31-én végződő pénzügyi évükben 2,1 milliárd dolláros veszteséget könyvelnek el a japánok, ebből pedig 1,67 milliárdos mínuszt generált a mobilos üzletáguk, ami az Xperia készülékekért felelős. 1958 óta először függesztik fel az osztalékfizetést is, ami szintén elgondolkodtató. Vajon itt az ideje annak, hogy a Sony eltűnjön a szektorból? 

Hirdetés

A válasz talán nem is olyan egyértelmű. Elvégre a fenti számadatok egyértelmű igenre ösztönöznének bárkit a logika alapján. Ugyanakkor kis túlzással teljes magabiztossággal mondhatjuk, hogy a Sonynak a költségektől és a veszteség mértékétől függetlenül muszáj kitartania az okostelefonjai mellett - ez akár a cég életben maradását is jelentheti.

Méghozzá azért, mert manapság az okostelefonok és a phabletek a technológia alapkövévé váltak a fogyasztók számára, a piac gravitációs középpontját alkotva. Ezek a készülékek a kiindulópontok többek között a viselhető kütyük, a mobil játékok és az okosotthonok kapcsán is. Bármi, ami okos vagy összekapcsolt, az az okostelefonunkon keresztül működik. Éppen ezért ha a Sony a jövőben is ismert név akar maradni a piacon, akkor muszáj tíz körömmel ragaszkodnia a mobilos üzletágához. Ellenkező esetben ez is a PC-s divízió sorsára jut, onnan pedig már nincs visszaút. A PlayStation önmagában nem biztos, hogy elég a Sony életben tartására, a fényképezőkre pedig mint tudjuk, a mai okostelefonok mellett egyre kevesebb szükség van. 

 

Az Xperia készülékek védjegye a vízállóság

 

A japánok persze nem ülhetnek a fenekükön. A Sony név jelenleg pont olyan ismert, mint az Apple vagy a Samsung, azonban nem a jelenlegi okostelefonjaik miatt. Sokkal inkább a Walkman, a Bravia televíziók, a PlayStation konzolok és a Sony Pictures filmjei jutnak az eszünkbe róla. Az okostelefonok piacán a név kis porszem, amin a Sonynak változtatnia kell. Éppen emiatt remek ötlet lehet, hogy a földrajzi stratégiaváltások mellett általánosságban lemondanak a középkategóriáról, és inkább a prémium szegmenst célozzák. 

 

A nagy törés

A Sony anno nem volt ismert név a mobilpiacon. Éppen ezért döntöttek úgy 2001-ben, hogy összeállnak az Ericssonnal, és együtt talán nagyobb esélyük lesz a sikerre. Az ötlet telitalálat volt, a multimédiás, Walkman márkájú kütyük sok évig hasítottak furcsa színekben. A Sony Ericsson azonban a riválisaihoz hasonlóan nem tudott mit kezdeni 2007-ben az iPhone-nal. 

Természetesen megpróbáltak okostelefont letenni az asztalra, azonban a kudarcba fulladt Windows Mobile rendszerrel rengeteg gond volt, ráadásul a két fél sem működött együtt túl gördülékenyen. Az Apple, a Samsung és az HTC árnyékában az Ericssont kivásárolták a mobilos üzletágból, majd a játékok és a képkezelés mellett a mobilokra kezdtek koncentrálni az egységes cégstratégia keretében. 

 

Minden telefonnak jól jönne ez a tulajdonság

 

Az Xperia sorozat felépítése nem volt zökkenőmentes, főleg azért, mert a meghatározó méretű amerikai piacon nem találtak megfelelő partnereket az értékesítéshez. Gondolhatnánk, hogy ez mellékes, de enélkül egyik gyártó sem gondolkodhat globális sikerben. Emlékezzünk csak a Windows Phone idei statisztikáira: Amerikában kis túlzással a kutyának sem kell.

Az Xperia Z mindenesetre remekül ötvözte a cég tévés és kamerás tudását egy tetszetős, vízálló készülékben. Ha a PlayStation előnyeit is kihasználták volna valamilyen formában, akkor talán sokkal nagyobbat durran az akkori zászlóshajó. 

 

Az asztalra kell csapni

Az Xperia Z termékvonal szépen fejlődött az elmúlt időkben, így a legújabb tagjára, az Xperia Z3-ra összességében nem lehet panasz. Még jobb a japánok számára, hogy Amerikában a T-Mobile már idén a piacra dobja, így ezúttal nem maradtak partner nélkül. Na persze a riválisokhoz mérten ez még mindig édeskevés - nem csak az iPhone-ok, de az HTC és az LG csúcskészülékei is elérhetőek bárhonnan. 

 

Össze kellene fonni az Xperia - PlayStation vonalakat

 

A jobb elérhetőség mellett szükség lesz valami extrára is. A prémium szegmensre való átállás könnyű szerrel jól sülhet el. Bár az Apple és a Samsung ellen nehéz nagyot mutatni, a jóra mindig van igény, sokszor még igen magas áron is. 

A Sonynak a csúcsminőségű készülékek mellett nagy szüksége lenne egy általános és tartós, hatalmas reklámhadjáratra. Emellett a meglévő forrásait is kiaknázhatná, például exkluzív filmekkel vagy zenékkel, játékokkal. A mobilos játékok egyre népszerűbbek, ezért valamilyen jó húzás esetén aranybánya lehetne az Xperia vonal a PlayStationnel összekapcsolva. 

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.