Hirdetés

Blokkolhatják a reklámokat a mobilszolgáltatók?



|

Specifikusan a Google-t zsarolnák egyes európai távközlési cégek.

Hirdetés

A médiában tartalomkészítéssel foglalkozók minden nap tucatnyi pletykával találkoznak, amelyek valóságtartamát időnként lehetetlen megítélni. A mostani híreszteléssel sem foglalkoznánk, már amennyiben nem a Financial Times számolt volna be róla elsőként. A neves kiadvány informátora szerint az elkövetkező hónapokban hatalmas pofonosztogatás indulhat egyes európai mobilszolgáltatók és a Google közt, ugyanis az érintett távközlési cégek zsarolási szándékból teljesen vagy részlegesen blokkolnák a keresőcég hirdetési rendszereinek elérését.

Hirdetés


ISP-szintű blokkolás

Egyelőre a nagy összeesküvés több fontos részlete sem tisztázott. A beszámoló alapján a blokkoláshoz szükséges szoftveres megoldást az izraeli Shine nevű cég készítette. Nem tudni, hogy a vállalat pontosan hány európai mobilszolgáltatóval működik együtt, ám a cikk szerint az egyikük egy 40 millió felhasználóval rendelkező óriás. Neveket nem említett az informátor. Az akcióban résztvevő szolgáltatók még idén bekapcsolhatják a reklámszűrőket, ám a pletyka szerint első körben nem lesz automatikus a reklámblokkolás, az ügyfeleiknek valamilyen módon egyénileg kell majd aktiválniuk a reklámmentesítést.


A Shine szoftverét üzembe helyező mobilszolgáltatók célja specifikusan a Google hirdetéskiszolgáló rendszereiből származó reklámok teljes vagy részleges blokkolása. A motivációjukat természetesen a pénz jelenti: ezzel akarják megzsarolni a Google-t, hogy az fizessen ki nekik valamennyit a megjelenített hirdetések után befolyt bevételből. A beszámolóból nem kristálytiszta, hogy a tervek szerint minden egyes webhelyen blokkolnák-e a hirdetéseket, vagy csak a Google saját tulajdonú és üzemeltetésű szolgáltatásai – mint például a Search, Gmail, Youtube – kerülhetnek célkeresztbe.


Egyáltalán lehet ilyet tenni?

Etikai szempontból az egész ötlet védhetetlenek tűnik, hiszen a mobilszolgáltatók maffiaszerű módszerrel olyan pénz próbálnának kiverni a keresőcégből, amelyet nem kerestek meg. Persze az igazi kérdés az, hogy pusztán jogi szempontból bevállalható-e az egész zsarolósdi. Netsemlegességgel kapcsolatos parázs viták ide vagy oda, jelenleg az európai uniós állampolgárok 96 százalékát nem védi konkrét törvény az ilyen magatartás ellen.


„Az emberek fizetnek a mobilcsomagokért, hogy képesek legyenek használni az általuk kedvelt alkalmazásokat, elérni a videostreamelőket, webmailt és hasonló szolgáltatásokat. Ezek közül sokat a reklámbevételek tartanak fenn. A Google és egyéb internetes cégek nagy pénzeket fektetnek be a működésüket lehetővé tevő hirdetési szolgáltatásokba, továbbá a szolgáltatások működtetéséhez szükséges infrastruktúrába” – kommentálta a pletykát az Ars Technikának a keresőcég.


Szerintetek meg merik lépni a reklámblokkolást a mobilszolgáltatók? Ha a Google belemegy a játékba, akkor a mobilszolgáltatók a keresőcég, a hirdetők, vagy a tartalomkészítők zsebéből szedhetik ki a pénzt?


(Nyitókép: Japanexperterna.se / Flickr)

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.