Hirdetés

Elrajtolt a mobilos Flash 10.1



|

Elsőként Google Androidra érkezett meg a lejátszó végleges verziója.

Hirdetés

Az Adobe bejelentette, hogy az Android Marketen elérhetővé tette a Flash-beépülőjének 10.1-es verzióját. A Google rendszerére ez az első teljes értékű változat, amely a már meglévő, korlátozott funkcionalitású Lite verziót hivatott leváltani.

 


Az androidos Skyfire 2.0 szerveroldalon dolgozza fel a Flash-animációkat


Sajnos a Flash 10.1 futtatásához feltétlenül szükséges az Android 2.2-es változata, amelyen a Google épp a végső simításokat végzi. Az alapvetően ezzel érkező, új készülékeken kívül természetesen több régire is meg fog érkezni egy frissítés formájában: ilyen például a Nexus One, a HTC Evo 4G / Incredible / Desire, a Motorola Milestone, és a Samsung Galaxy S.

 

HTC Evo 4G

 

HTC Evo 4G: a 4,3 colos kijelzőn már kényelmesen lehet videókat nézni


Az egyéb platformokon már nem ilyen jó a helyzet: a Flash beépülő a jövőben elérhető lesz még Blackberry OS-re, Palm WebOS-re, LiMo-ra, MeeGo-ra, Symbian-ra, és Windows Phone 7-re is. Viszont nem tudni, hogy ezen verziókból mikorra lesz valami: az Adobe nem közölt részleteket a várható megjelenési idejükről, ráadásul több említett operációs rendszer az utóbbi időben komolyabb verzióváltáson esett át.

 

Nokia N8 - Symbain^3-mal

 


Például a symbianos verziót vélhetően még az S60-as felületű rendszerekre kezdték el fejleszteni, azonban a legújabb ^3-mas verzió miatt elképzelhető, hogy erősen módosítani kellett a meglévő kódot. Ezen felül a régebbi hírek szerint a ^4-es változat visszafelé nem lesz kompatibilis a már meglévő alkalmazásokkal, így még az is lehet, hogy szinte teljesen újra kell írni a plugint - ez pedig elég nagy baj. Nem valószínű, hogy az Adobe három verziót párhuzamosan hajlandó lenne fejleszteni.

 

Windows Phone 7
Windows Phone 7

 


Hasonló a helyzet a Windows Phone 7-tel is: mivel ezen sem futnak a Windows Mobile 6.x-es programok, így az Adobe az utóbbin futó változat fejlesztését teljesen leállította. Viszont a WP7-re kizárólag .NET, XNA és Silverlight környezetekben lehet csak fejleszteni, amely miatt az alapvetően is erőforrásigényes beépülő teljesítménye vélhetően még alacsonyabb lesz - hiszen elviekben egy nem feltétlenül szükséges futtatói réteg is beépül a plugin, és a hardver közé. Persze nem lenne meglepő, ha a Microsoft és az Adobe külön megállapodást kötne, amely megengedné utóbbi számára a „hardverközelibb" megoldások alkalmazását.


A technikai problémáktól eltekintve a mobilos Flash 10.1 összes verziója mögött ugyanazok az alapvető elképzelések állnak. A kor igényeinek megfelelően ezen változat már támogatja a multitouch-vezérlési formát, de akár olyan szoftverek írására is lehetőség nyílik, amelyek a gyorsulásmérőt használják beviteli eszközként.


Az erőforrások kímélése céljából a már betöltött Flash-animációk csak akkor renderelődnek le a webböngészőben, ha láthatóvá válnak a képernyőn. Ezen felül a lejátszó képes részben leállítani magát, ha a grafikus kimenetére épp nincs szükség, az új memóriakezelésnek köszönhetően pedig a mobilra nem optimalizált tartalmak is részben megjeleníthetőek lesznek  - itt elsősorban a rendkívül nagy memóriaigényű alkalmazásokra kell gondolni.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.