Hirdetés

Félnek a zafírüvegtől a mobilgyártók

|

Az Apple prémium kiváltsága maradhat az igen költséges zafírüveg.

Hirdetés

Mostanra gyakorlatilag biztossá vált, hogy az Apple a GT Advanced segítségével zafírüveg bevonatot tesz az iPhone 6 készülékek kijelzőire. Természetesen egy ilyen újítás általában az egész ágazatot viszi magával, jelen esetben viszont úgy tűnik, hogy az iparág többi szereplője marad a jól ismert Gorilla Glass védőüvegnél - kényszerűségből. 

Az Engadget átfogó elemzése több gyártó esetében is arra világított rá, hogy a legfőbb problémát a magas költségek jelentik. Az LG például elismeri, hogy a zafírüveg karcállósága és strapabírósága nagyon vonzó, de az alacsony készletek mellett a csillagászati árat említik akadályként: 3 helyett 30 dollárba kerülne készülékenként a Gorilla Glassról váltani. Éppen emiatt a zafírüveget nem tartják praktikusnak, az Apple-t kivéve - amely a GT Advanceddel dolgozik együtt - a többiek a költségek miatt képtelenek váltani, még akkor is, ha akarnak. 

Miközben a zafírt a gyémánton kívül alig lehet valamivel megkarcolni, a hajlítást és a magas nyomást már kevésbé bírja (tehát autóval ne menjünk át a telefonon). A Gorilla Glasst jelenleg nem csak jóval olcsóbb gyártani, de könnyebb és a gyártása is zöldebb, ráadásul több fényt ereszt át. A zafírüveg tehát nagy valószínűséggel prémium kiváltság marad az Apple számára, amitől viszont luxusjellege miatt van miért félnie az Apple riválisainak. 

Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.