Hirdetés

Félrevezető a freemium játékok reklámozása?



|

A Google és Apple illetékeseivel egyeztet az Európai Bizottság.

Hirdetés

Tegnap rendkívül érdekes statisztikáról számoltunk be a freemium játékok kapcsán, amely alapján az alapvetően ingyenesen játszható, azonban in-app vásárlásokkal bevételt generálni kívánó játékok esetében csak a gamerek 1,5 százaléka hajlandó fizetni a valódi pénzért kínált előnyökért, ráadásul a bevétel 50 százaléka a játékosok 0,15 százalékának zsebéből vándorol a kiadókhoz.
 

Hirdetés


A témához kapcsolódik, hogy a Pocket Gamer beszámolója alapján az Európai Bizottság illetékesei pénteken személyesen egyeztettek a Google és Apple munkatársaival, hiszen mostanra rengeteg panaszt hallottak az in-app vásárlásos játékokkal kapcsolatban. Gyanújuk szerint ezen szoftvereket megtévesztő ingyenesként reklámozni, mikor valójában folyamatosan pénzköltésre próbálják sarkallni a fogyasztókat.


A bizottság szerint ez különösen a gyermekek esetében jelent problémát, amelyet éppenséggel az Apple is alátámaszthat, hiszen a cég korábban már került kereszttűzbe olyan fejlesztők miatt, akik kimondottan a nagyon fiatal játékosok naivitását arcátlanul kihasználva komoly anyagi kárt okoztak a cechet álló szülőknek.


A hírek szerint az EU végső soron azt kívánja elérni, a vállatok fejezzék be megtévesztő reklámozást: a boltjaikban csak azok a játékok legyenek ingyenesként feltüntetve, amelyek semmilyen in-app vásárlásos lehetőséget sem tartalmaznak.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.