https://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=29047393&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1

Itt a bizonyíték, hogy átalakul a mobilpiac

|

Izgalmasan indított az idei évben a mobilpiac, de a papírforma helyett átalakulás előtt állunk - sőt, már meg is kezdődött a harc a dobogóért, amelyben a legnagyobb nevek is elhullhatnak.

Hirdetés

A CES-en, majd az MWC-n és az azt követő, egyéni rendezvényeken nagyon sok új mobiltelefon mutatkozott be - annak ellenére, hogy még a tavaly, méregdrágán vásárolt készülékeket sem szoktuk meg igazán. Azonban a kereslet adott az évenkénti, sőt, sok esetben már a félévenkénti megújításhoz, amit a gyártók igyekeznek meglovagolni. Ez persze nem mindenkinek sikerül, de ami a legérdekesebb, hogy nem feltétlenül a B- és C-kategóriás gyártók maradnak le, hanem sok esetben a nagynevű, sokáig piacvezetőként számon tartott mobilóriások. Ennek számtalan oka lehet kezdve a rosszul pozicionált termékektől a megújulás nélküli ráncfelvarrásig.

Hirdetés


28,3 millió

Hirdetés

Eddig is egyértelmű volt, de ezúttal hazai számok is bizonyítják, hogy a legnagyobb erővel a kínai gyártók támadják a mobilpiacot. Ez Magyarországra is abszolút igaz, ahol két kínai gyártó előre törését figyelhettük meg az elmúlt időszakban. Az egyik a Lenovo, a másik a Huawei. Utóbbi közölte nemrég hazai számait, ami még a globális növekedési mutatóit is felülmúlta a cégnek. Képzeltétek volna például, hogy csak ez a gyártó 28,3 millió készüléket szállított egyetlen negyedév alatt (Q1)? Persze nem mind hazánkba, de azért ide is jutott szép számmal, amit mi is megerősítünk: egyre több kézben tűnik fel a metrón, étteremben, buszon stb. egy-egy Huawei telefon a kézben. A cég számai szerint mindez a hihetetlen növekedésnek köszönhető, ugyanis megduplázták piaci részesedésüket hazánkban, ami jelenleg 11,8%.


Nem kell a luxus

Érdemes megfigyelni, hogy minek köszönhető ez az őrült növekedés és előre törés. A Huawei-nek először is létezik egy másik márkaneve is, a Honor, amelyet a nagy számoknál egyben kezel a cég, de a készülékek ugyanazon gyártótól érkeznek. A hatalmas eladásokat pedig nem a csúcsmodellek hozták, hanem a belépőszint, de még inkább a megfizethető, de igényes szolgáltatásokkal felszerelt középkategória. Merthogy 100 ezer forint alatt eddig az óriáscégek gyenge kijelzős, elavult hardverre épített, műanyag bóvlikat próbáltak ránk sózni. Ez hamar megváltozott: ma ennyiért már alumínium házas, ujjlenyomat-olvasós, igényes belsővel szerelt okostelefont kapunk, amivel még fotózni sem szégyen. A GFK azt is megnézte, melyik a legnépszerűbb telefon a régióban: ez a P8 Lite lett.

Hirdetés


Erre az alapra érkezett most meg a P9 és annak Lite verziója, amelyek újabb hardvert, javított külsőt és szoftvert kínálnak néhány egyedi extrával - a mobilóriások árazása alatt. Ennek fényében igazán izgalmas csata kezd kibontakozni, amelyet lehet, hogy nem minden, egykor nagynevű mobilgyártó él majd túl. De mindez csak nekünk, végfelhasználóknak jó hír: a kiélezett verseny jobb készülékeket, hasznos fejlesztéseket és alacsonyabb árakat szül.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.