Hirdetés

Lassú androidos frissítések miatt perelnék a mobilgyártókat



|

A holland fogyasztóvédelem első lépésben beperelte a Samsungot.

Hirdetés

A holland fogyasztóvédelem pert indított a Samsung ellen. A világ legnagyobb okostelefon-gyártóját azzal vádolják, hogy képtelen időben szoftverfrissítéseket biztosítani az androidos eszközeihez. 

Hirdetés

A holland fogyasztóvédelem állítólag korábban már tartott zárt megbeszéléseket a gyártóval, azonban úgy látta, hogy egyezség híján pert kell indítania. 

A szervezet szerint a Samsung tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytat, mert nem árulja el, hogy az ügyfelei mikorra várhatják a szoftverfrissítéseket. A Samsungot azért is hibáztatja, mert nem elég átlátható a kritikus biztonsági frissítéseket illetően. 

A fogyasztóvédelem szerint azért a Samsung a célpont, mert a helyi piacon ennek a gyártónak a legnagyobb a részesedése. Ugyanakkor az összes többi gyártót pont ilyen hibásnak találják. 

A szervezet saját kutatásai szerint a Samsung okostelefonok 82 százaléka nincs frissítve a legújabb Androidra, a bemutatás utáni két évben. 

A vádaknak van alapja: a Samsung és a többi androidos gyártó általában csak késve tudja elhozni a szoftverfrissítéseket, és a Marshmallow bemutatása után 3 hónappal sem igazán lehet büszke egyik gyártó sem - a naprakész Androidnak igazából csak a Google Nexus készülékek tulajdonosai örülhetnek. 

A holland fogyasztóvédelem azt követeli, hogy a Samsung a készülékek megvásárlásától számított két éven belül kevesebb mint négy hét alatt adjon ki minden egyes frissítést eszközökre szabva, ami a Google-től érkezik kód formájában. Gyakorlatilag a szoftverfrissítést garanciális kényszerré tennék. 

Ennek természetesen sokan örülnének, de azért valljuk be, kicsit túlzóak a követelések. Az ilyen széleskörű és rövid határidejű frissítések rengeteg problémát okoznának, ráadásul ha egy készülék két évig kapható a boltokban, akkor négy évig kellene támogatni a legújabb rendszerrel - ez elég valószínűtlen forgatókönyv. 

Frissítés: a Samsung hivatalos közleményben reagált a történtekre. 

"A Samsungnál tudjuk, hogy sikerünk elsősorban a fogyasztóink bizalmán, valamint a termékeink és szolgáltatásaink minőségén múlik. Éppen ezért az elmúlt hónapokban kötelezettséget vállaltunk arra, hogy a felhasználóinkat hatékonyan tájékoztatjuk a biztonsági kérdésekről és a probléma megoldását célzó intézkedéseinkről. Az adatok biztonsága kiemelten fontos számunkra, éppen ezért nap mint nap azon dolgozunk, hogy az általunk forgalomba került készülékek és az azokon tárolt adatok a lehető legnagyobb biztonságban legyenek."

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.