Egyre többen szeretnek nem létező inassal beszélgetni

|

Utasítgatni, parancsolgatni és kérdezősködni mindenki szeret, főleg akkor, ha ez nem jár gépeléssel és egyéb macerával. Az okos asszisztensek pedig egyre kevesebbszer hibáznak.

Hirdetés

A digitális asszisztensek egy ideje már velünk vannak, de mint minden új technológiának, ennek sem volt zökkenőmentes az indulása, hiszen olykor semmit nem értettek az olyan csodák, mint a Siri vagy az Alexa, illetve hegyekben produkálták a hibákat. De az is tény, hogy minden új technológia döcögősen indul, szóval később persze csiszolódott minden, és az okoshangszórók, meg persze a mobilos asszisztensek észrevétlenül belopták magukat egy halom háztartásba. 

Hirdetés

Olyannyira változott a helyzet, hogy az Adobe felmérése szerint a tengerentúlon a felhasználók 54 százaléka van úgy vele, hogy a digitális asszisztensek igenis remekül működnek, míg 41 százalék szerint akadnak ugyan problémák, de alapvetően rendben van minden, és csupán a maradék 5 százalék gondolja úgy, hogy élve elégetné azt, aki ezt az egészet kitalálta. Érdekes megszemlélni egy 2017-es felmérés adatait, mely szerint akkor még csupán a megkérdezettek 37 százaléka vélte úgy, hogy a működés rendben van, míg pont ugyanennyien olykor egészen szörnyűnek vélték az asszisztens munkavégzését.

A fogyasztói hangulat változása értelemszerűen összhangban van az eladások növekedésével, így például az Amazon szerint az Echo Dot nevű hangszórója volt a tavalyi ünnepi szezonban a világméretben leginkább fogyó terméke. Az Adobe jelentése szerint jelenleg az amerikaiak 36 százalékának akad otthon intelligens hangszórója, míg tavaly ez a szám 27 százalék volt. A tulajdonosok 75 százaléka naponta legalább egyszer használja is, tehát nem csupán levélnehezéknek veszi.

Hirdetés

A termékkategória elterjedésének persze még mindig több dolog szab gátat. Egyrészt az, hogy ugyan az angol nyelvű országokban, valamint a legtöbbek által beszélt nyelveket használó területeken könnyebben meghonosíthatóak, de például a sokféle országgal és nyelvvel pöttyözött Európában a nyelvi és szövegértési akadályok miatt nincs rájuk akkora kereslet. Másrészt pedig, pont ebből következően a legnagyobb gyártók nem is forgalmazzák ezeket a termékeket a világ csomó szegletében, szóval míg egy amerikai háziasszony már egy okoshangszórónak parancsolgatva rendel pizzát, üzen a barátnőinek, olvastatja fel a tévéműsort és kapcsolja fel a lámpát, egy közép-európai átlagember számára mindez még sci-fi kategória.

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.