Hirdetés

A Chrome nyár végén bekeményít a reklámokkal kapcsolatban

|

Azokat a hirdetéseket tiltja majd le a Google böngészője, amelyek túlzottan lassítják a gépet, vagy épp a hálózatot terhelik meg.

Hirdetés

A Google Chrome böngésző ugyan már jó ideje messze a versenytársak előtt jár a felhasználók száma és ezáltal a piaci részesedés terén, de ez nem jelenti azt, hogy mindenki maradéktalanul boldog és elégedett a működésével. A legtöbben a gépekre okozott hatalmas terhelést, erőforrás-éhséget rója fel, és hamarosan ezzel kapcsolatban érkezik egy komoly szigorítás.

Talán sokan nem tudják, de a Google Chrome-nak is van hirdetésblokkolója. Persze nem olyan, ami az oldalak összes reklámját kigyomlálja - az ilyet mi magunk sem támogatnánk, mert ezek tartják életben például azt a PC World Online nevű alkotmányt is, amit éppen olvasol. Az viszont tény, hogy a "fejnehéz" reklámok, amelyek megjelenítése további erőforrásokat zabál a gépedből, valóban nem túl előnyösek, ezért a Google is csatlakozott a Coalition for Better Ads nevű csoporthoz, amely a (technikai és minden egyéb téren) minőségi reklámokért küzd.

Ennek egyik lépéseként a Chrome már most is blokkol minden olyan hirdetést, amely a fent említett csoport által meghatározott normákba nem fér bele, így például megtévesztő, esetleg olyan témákat hirdet, amelyek törvénybe vagy erkölcsi normákba ütköznek. De most jön egy második lépés, amelyet augusztusban terveznek bevezetni.

Hirdetés

A friss bejelentés szerint a nyár végén érkező Chrome verzióban automatikusan blokkolja majd a szoftver az összes olyan reklám megjelenítését, amely "erősen csökkenti az akkumulátor üzemidejét, tovább terheli az amúgy is leterhelt hálózatokat, valamint pénzbe kerül". A kissé homályos megfogalmazás mellett azért konkrétumok is elhangzottak, van ugyanis három olyan küszöb, amelynek átlépése automatikus tiltást eredményez: 4MB hálózati adat elhasználása, 15 másodpercnyi CPU-idő elhasználása 30 másodpercenként, illetve a CPU terhelése összesen 60 másodpercen át.

Ez tehát azt jelenti, hogy a reklámozóknak úgy kell összerakniuk a hirdetéseiket, hogy azok méretben kicsik legyenek, és a lejátszásuk sem kis időszakaszon belül ne jelentsen túl sok processzor-terhelést, sem túl sokáig se foglalja le a CPU-t. Ugyan a Google szerint az összes hirdetésből a most meghatározott küszöböket csak 0,3 százalék lépi át, mégis ezek felelnek a reklámok hálózati terhelésének 26 százalékáért, valamint a CPU-ra gyakorolt terhelés 28 százalékáért.

Ha ilyen hirdetést talál a Chrome, akkor csak a fenti képen látható helykitöltő jelenik meg, és a "részletek" linkre kattintva lehet megnézni, pontosan miért kapott tiltást. Az újítástól a Google azt reméli, hogy egyrészt jelentősen felszabadulnak a gépek és a hálózat erőforrásai is, másrészt kevesebben használnak teljeskörű reklámblokkolókat, így az online tartalomszolgáltatók a "normális" hirdetések bevételeiből részesülni tudnak.

Ügyfélszolgálati változás!
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.