Hirdetés

A Facebook megszünteti az Oculus márkanevet, de van más változás is

|

Az anyacég átnevezése az Oculus végét is jelenti, egy sokat kritizált döntésben viszont visszakoznak Zuckerbergék.

Hirdetés

Az Alphabetként újjászületett Google példáját követve a Facebook is úgy döntött, hogy a továbbiakban egy névváltoztatással igyekszik megkülönböztetni az anyacéget a hozzá tartozó szolgáltatásoktól. Tegnap óta tudjuk, hogy a Zuckerberg-birodalom új neve "Meta" lesz, amivel egyben a metaverzum kissé rémisztő víziója iránti elkötelezettségét is hangsúlyozni kívánja a vállalat.

Az élet minden területét átszövő platform a Meta szárnyai alá tartozó Oculus VR-eszközeire épül majd, melyet még 2014-ben vásárolt fel a Facebook. Az anyacég rebrandrelése ezért az Oculust is szervesen érinti, így a jövőben teljesen megszűnik a jól bejáratott márkanév.

Hirdetés

A döntés részleteibe a cég technikai vezetője, Andrew Bosworth avatott be egy hosszabb Facebook-bejegyzésben. A poszt alapján valamikor 2022 elején lép életbe a változtatás, melynek következtében az Oculust Ques VR-headsetet is Meta Quest néven forgalmazzák tovább.

"Mindannyian erősen kötődünk az Oculus márkához, és ezt a döntést nagyon nehéz volt meghozni. A név visszavonása ellenére azonban mindenkit biztosíthatok, hogy az Oculus eredeti víziója továbbra is mélyen beágyazódik abba, ahogy a Meta elősegíti a VR tömeges elterjedését."

- fogalmazott Bosworth. A névváltoztatás mellett a vezető arra is kitért, hogy mégsem kell majd Facebook-fiók az Oculus, vagyis a Meta VR-eszközök használatához. Az erről szóló tervet eredetileg tavaly augusztusban jelentették be, de a jelek szerint nem lesz hosszú életű a sokat kritizált változtatás.

"Új módszerekkel kísérletezünk a Questbe történő bejelentkezéshez, amelyek nem igényelnek Facebook-fiókot, és valamikor a következő év során érkeznek. Ez most számunkra az egyik legfontosabb terület a belsős munka során."

Az viszont kérdéses, hogy vajon nyernek-e ezzel bármit is a felhasználók, hiszen ha hihetünk Mark Zuckerbergnek, akkor a Meta számára a továbbiakban a metaverzum lesz a legfontosabb terület, így a hirdetésekből élő vállalat valószínűleg a VR-alkalmazásaiban sem bánik majd visszafogottabban a felhasználók adataival, mint a 2004-ben alapított közösségi oldalon.

A névváltoztatás körüli felhajtás mindenesetre kapóra jön a cégnek, amely épp története legkomolyabb botrányát éli át.

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.