Hirdetés

A Google hamarosan kinyírja a reklámblokkolókat



|

A Chrome böngésző készülő módosítása alapjaiban korlátozza a hirdetésblokkolók hatékonyságát.

Hirdetés

A világ legnagyobb bevételű hirdetési cégeként a Google számára rendkívül kényelmes helyzet, hogy ő maga fejleszti a legnépszerűbb webböngészőt, a Chrome-ot is, amelyen keresztül a szintén Chromium-alapú Microsoft Edge-et is beleszámítva nap mint nap a felhasználók nagyjából 70%-a fér hozzá az internethez.

Nem csoda hát, hogy a keresőóriás cseppet sem siet az olyan intézkedések bevezetésével, mint a követési sütik letiltása, most pedig még a hirdetésblokkolóknak is egy hatalmas gyomrost készül bevinni a vállalat.

Hirdetés

A Google nemrég közzétette az évek óta fejlesztés alatt álló új bővítményplatform, a Manifest V3 menetrendjét, amely a hivatalos indoklás szerint ugyan csupán a kiegészítő programokat akarja biztonságosabbá tenni, ám ezzel együtt a reklámblokkolók hatékonyságát is lényegesen visszafogja. A Manifest V3 ugyanis arra kényszeríti a bővítményeket, hogy egy maximum 30 ezer URL-re korlátozódó listát használjanak a Manifest V2 alatt alkalmazott, akár 300 ezer szabályt is elbíró dinamikus szűrési technológia helyett.

A nyers matek alapján tehát nem nehéz belátni, hogy a Manifest V3 alatt a töredékére esik vissza a hirdetésszűrők hatékonysága. A menetrend szerint a Google januárban, a Chrome 112 előnézeti csatornáin (Canary, Dev, Beta) teszteli majd először a régi, Manifest V2-es bővítmények támogatásának letiltását, a júniusban érkező Chrome 115-től pedig a böngésző nyilvános kiadásában is elkezdik a kísérletet. A régi szabvány temetése 2024 januárjában esedékes, amikor is az összes Manifest V2-es bővítményt kiebrudalják az áruházból.

A Google terve azonban heves kritikákat kap, elsősorban a magánszféra védelmében felszólaló nonprofit szervezettől, az Electronic Frontier Foundationtől (EEF). Ennek képviselői úgy vélik, hogy a keresőóriás a biztonság növelésének álcája mögé bújva valójában csak a saját hirdetési bizniszének igyekszik kedvezni a reklámszűrők megbénításával.

A szervezet egyik fő érve az, hogy ha a Google tényleg akarná, emberi moderátorokkal tehetné megbízhatóbbá a Chrome külsős fejlesztésű bővítményeit, és nem a meglévő programok képességeit szűkítené. 

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.