Hirdetés

Még jobban megváltozik a Facebook

|

Még mindig változik a Facebook hírfolyama, amely a jövőben előnyben részesíti a hozzánk földrajzilag közel eső történéseket. Ez megint a felhasználók egy részének lesz jó, mások meg szívhatják a fogukat.

Hirdetés

A Facebook folyamatosan alakítja a hírfolyamot és a mögötte álló algoritmust, illetve az utóbbi időben nagy erőkkel próbálja szűrni a nem valódi híreket és tartalmakat is. Ez persze van, akinek jó, másoknak meg nagyon nem - erről nemrég írtunk egy komolyabb összefoglalót, de ennél is van tovább. A fejlesztések keretében ugyanis a hírfolyam a jövőben sokkal jobban koncentrál majd a helyi hírekre. 

Hirdetés

A Facebook ezzel is szeretné barátságosabbá tenni az oldalt, illetve sokkal relevánsabb tartalmakat akar kínálni az emberek számára. A változtatásokról maga Mark Zuckerberg beszélt

A módosításoknak hála a felhasználók olyan híreket és történeteket látnak majd gyakrabban, amelyek hozzájuk földrajzilag közel első kiadóktól származnak. A Facebook ugyanis a tartalmak rendezéséhez a földrajzi adatokat használja fel. Ha valaki követ egy-egy kiadót (vagy az ismerősei tesznek közzé valamelyiktől tartalmakat), az a jövőben nagyobb arányban jelenik meg a hírfolyamban. 

Miközben ez jó hír a kisebb oldalak számára, addig Zuckerberg azt reméli, hogy a frissítéseknek hála az emberek jobban tisztában lesznek majd azzal, hogy mi történik a közvetlen környezetükben.

A legújabb változtatásnak egyébként megint nagyjából hasonló kimenetele lesz, mint az előzőnek, amikor a családok és közvetlen barátok postjait erősítették a céges oldalak és ritkábban kontaktolt, távoli ismerősök kárára, valamint a lájkolással szemben a kommentelés és beszélgetés számít "erősebbnek".

Ez szintén jobb azoknak, akik valóban rokoni, baráti kapcsolattartásra használnák a Facebookot és elegük van a szabályozhatatlan álhír- és reklámözönből, viszont a márkák, cégek, művészek, vagy épp sajtótermékek hivatalos oldalai jóval nehezebben jutnak el bárkihez. Az új húzással a globális márkák lesznek ismét hátrányban, hiszen egy amerikai központú Global Cola vagy egy tajvani Global Auto a jelek szerint hátrébb lesz sorolva mindenkinek, aki például Balatonszentmotoros felsőn lakik. Szóval folytatódhat az a trend, hogy a márkák, oldalak, cégek kénytelenek aktivitásért és proaktív követésért kuncsorogni azoktól is, akik már most is lájkolják őket.

A változtatások elsőként Amerikában lépnek életbe, és az év hátralévő részében további országokban is aktiválódnak. 

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.