Még jobban megváltozik a Facebook

|

Még mindig változik a Facebook hírfolyama, amely a jövőben előnyben részesíti a hozzánk földrajzilag közel eső történéseket. Ez megint a felhasználók egy részének lesz jó, mások meg szívhatják a fogukat.

Hirdetés

A Facebook folyamatosan alakítja a hírfolyamot és a mögötte álló algoritmust, illetve az utóbbi időben nagy erőkkel próbálja szűrni a nem valódi híreket és tartalmakat is. Ez persze van, akinek jó, másoknak meg nagyon nem - erről nemrég írtunk egy komolyabb összefoglalót, de ennél is van tovább. A fejlesztések keretében ugyanis a hírfolyam a jövőben sokkal jobban koncentrál majd a helyi hírekre. 

Hirdetés

A Facebook ezzel is szeretné barátságosabbá tenni az oldalt, illetve sokkal relevánsabb tartalmakat akar kínálni az emberek számára. A változtatásokról maga Mark Zuckerberg beszélt

A módosításoknak hála a felhasználók olyan híreket és történeteket látnak majd gyakrabban, amelyek hozzájuk földrajzilag közel első kiadóktól származnak. A Facebook ugyanis a tartalmak rendezéséhez a földrajzi adatokat használja fel. Ha valaki követ egy-egy kiadót (vagy az ismerősei tesznek közzé valamelyiktől tartalmakat), az a jövőben nagyobb arányban jelenik meg a hírfolyamban. 

Hirdetés

Miközben ez jó hír a kisebb oldalak számára, addig Zuckerberg azt reméli, hogy a frissítéseknek hála az emberek jobban tisztában lesznek majd azzal, hogy mi történik a közvetlen környezetükben.

A legújabb változtatásnak egyébként megint nagyjából hasonló kimenetele lesz, mint az előzőnek, amikor a családok és közvetlen barátok postjait erősítették a céges oldalak és ritkábban kontaktolt, távoli ismerősök kárára, valamint a lájkolással szemben a kommentelés és beszélgetés számít "erősebbnek".

Ez szintén jobb azoknak, akik valóban rokoni, baráti kapcsolattartásra használnák a Facebookot és elegük van a szabályozhatatlan álhír- és reklámözönből, viszont a márkák, cégek, művészek, vagy épp sajtótermékek hivatalos oldalai jóval nehezebben jutnak el bárkihez. Az új húzással a globális márkák lesznek ismét hátrányban, hiszen egy amerikai központú Global Cola vagy egy tajvani Global Auto a jelek szerint hátrébb lesz sorolva mindenkinek, aki például Balatonszentmotoros felsőn lakik. Szóval folytatódhat az a trend, hogy a márkák, oldalak, cégek kénytelenek aktivitásért és proaktív követésért kuncsorogni azoktól is, akik már most is lájkolják őket.

Hirdetés

A változtatások elsőként Amerikában lépnek életbe, és az év hátralévő részében további országokban is aktiválódnak. 

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.