Hirdetés

A Meta még jó darabig nem sarcolja meg az alkotókat, a Facebookra is jönnek az NFT-k

|

Meghosszabbították a facebookos és instagramos tartalomkészítők felmentését a jutalék megfizetése alól.

Hirdetés

A COVID-járvány ideje alatt a korábban Facebook Inc. néven futó Meta több intézkedéssel is igyekezett igazodni a rendkívüli helyzethez, melyek közül az egyik a szárnyai alá tartozó Facebookon és Instagramon szerzett alkotói bevételekre meghirdetett jutalékmentesség volt.

Az eredetileg csak 2023-ig szóló program nem csak a fizetős tartalomgyártóknak, de a vállalatnak is kapóra jött, hiszen szerzett vele néhány szimpátia-pontot a sok-sok kritika mellé, és az alkotókért folyó versenyben is megerősíthette a pozícióit az olyan riválisokkal szemben, mint a TikTok vagy a YouTube.

Hirdetés

Ezek fényében teljesen érthető az alapító-vezérigazgató Mark Zuckerberg bejelentése, miszerint meghosszabbítják a jutalékmentességet, így az instagramos és facebookos tartalomgyártók immáron egészen 2024-ig megtarthatják a bevételeik 100%-át. A kedvezmény továbbra is a fizetős online eseményeket, a rajongói előfizetéseket, a jelvényeket és a Bulletin szolgáltatást érinti.

A cég első embere ezt egy Facebook-posztban adta a világ tudtára, a kommentek között pedig több intézkedést is megosztott, melyek a Meta online birodalmában tevékenykedő alkotókat érintik:

  • Az interoperábilis előfizetések lehetővé teszik majd, hogy a tartalomkészítők a más platformokon fizető ügyfeleiknek is hozzáférést biztosítsanak a prémium tagoknak fenntartott Facebook-csoportokhoz.
  • Kiterjesztik a Facebook csillagok funkciót, így még többen kereshetnek pénzt a Reels-videókkal, az élőzésekkel és a VOD-anyagokkal. Emellett kiterjesztik a Reels Pay bónuszprogramot is, amivel közvetlenül az Instagramról szerezhetünk bevételt.
  • Az Instagramon tesztelnek egy ún. "alkotói piacot" is, ahol egymásra találhatnak az influenszerek és a szolgálataikra igényt tartó cégek.
  • További alkotókra terjesztik ki az instagramos NFT-funkció tesztprogramját, és "hamarosan" a Facebookra is elhozzák azt, eleinte csak amerikai tartalomkészítők szűk körének biztosítva a lehetőséget.

Magyarán hiába gyengélkedik látványosan az NFT-piac, a Meta továbbra is kitart a szebb napokat is látott trend mellett, így ha a próbaüzem sikerrel  jár, a Facebookon sem fogjuk megúszni tokenek nélkül.

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.