Hirdetés

A Microsoft fogja reklámokkal elárasztani a Netflixet

|

Megszületett az egyezség a Netflix reklámokkal támogatott előfizetési modelljéről.

Hirdetés

Komoly változásoknak ágyazott meg a Netflix első negyedéves pénzügyi jelentése, a piacvezető streaming szolgáltató ugyanis a történetében először a felhasználói tábora csökkenéséről adott hírt a befektetőknek.

A tűzoltás részeként azóta elkaszáltak néhány produkciót, több nagy elbocsátást is tartottak, valamint bejelentették, hogy nemcsak a jelszómegosztókra sújtanak le (eddig felemás sikerrel), hanem még egy reklámokkal támogatott, olcsóbb előfizetési konstrukció is bevezetésre kerül.  

Hirdetés

A felhasználók értelemszerűen nem örültek a dolognak, hiszen a Netflix sokáig büszkén hirdette a reklámmentességet, az ígéretek szerint viszont a jelenleg is elérhető csomagokban továbbra sem kell majd hirdetések felbukkanásától tartanunk. Akit pedig némi árengedményért cserébe nem zavar a marketing, az a Microsoft által szállított reklámokkal fog találkozni, miután a redmondiakkal kötött partnerséget a streaming óriás.

Az erről szóló bejelentés a Microsoft és a Netflix blogján is olvasható, véget vetve az április óta tartó találgatásoknak. A korábbi pletykák ugyanis már az NBCUniversal és a Google közreműködését is pedzegették, sőt, még a Roku felvásárlása is felvetődött a lehetséges opciók között.

"A Microsoft bizonyítottan képes támogatni minden hirdetési igényünket, miközben közösen építjük ki az új, reklámokkal támogatott ajánlatunkat. Ami pedig még ennél is fontosabb, a Microsoft rugalmasságot kínált ahhoz, hogy idővel mind a technológiai, mind az értékesítési oldalon innovációt hajthassunk végre, valamint erős adatvédelmi védelmet is biztosít a tagságunk számára."

- nyilatkozta az egyezségről Greg Peters, a Netflix operatív igazgatója. A hirdetésekkel támogatott előfizetői csomag havidíja egyelőre nem ismert, a bevezetése pedig nem is várható a közeljövőben, Peters ugyanis arra is kitért, hogy még korai szakaszban jár az előkészítés. A streaming platform döntése egyébként összhangban van a vetélytársak üzletpolitikájával, mivel a Hulu, az HBO Max, a Paramount Plus, a Peacock és a Disney+ is tervezi a hirdetéses modell bevezetését, vagy már meg is lépte azt.

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.