Hirdetés

A Netflix megüzente Hollywoodnak, hogy még nem ment csődbe

|

A streamingóriás társelnöke, Ted Sarandos félreérthetetlen szavakat intézett a filmiparhoz.

Hirdetés

Nehéz helyzetben van a Netflix, hiszen egyre jobban szorongatják a feltörekvő versenytársak (mint az HBO Max és a Disney+), valamint előfizetőket is veszít, többek között az ukrajnai háború és a fiókmegosztások miatt. A vállalat ezt többfajta módon próbálja meg orvosolni, például a profilok megosztásának megszüntetésével, a reklámokkal dúsított olcsóbb előfizetői csomaggal, valamint a leépítésekkel és produkciókon való spórolással, de ezeket sem a részvényesek, sem a tőzsde nem fogadta jól. A negatív események miatt a pesszimistább hangok már a Netflix visszafordíthatatlan hanyatlásáról beszéltek, azonban a vállalat vezetői szerint nincs ok az aggodalomra. 

Hirdetés

A Variety beszámolója alapján a Netflix társelnöke, Ted Sarandos, a globális filmekért felelős Scott Stuber és a globális televíziózás részlegének feje, Bela Bajaria az előfizetői visszaesés miatt bekövetkezett masszív részvényárfolyam-csökkenés után offenzívát indítottak, hangsúlyozva a vezető alkotóknak és ügynököknek, hogy továbbra is agresszívan költenek a filmek és műsorok készítésére, forgalmazására. A források szerint a telefonbeszélgetések és személyes találkozók során az áprilisi részvényárfolyam-csökkenést visszaesésként értékelték, ám megnyugtatták a filmkészítőket és a showrunnereket, hogy továbbra is tőkeerősek, és tájékoztatták őket arról, nem hisznek abban, hogy a jelenlegi nehéz helyzetükre az a megoldás, ha nem versenyeznek tovább a divatos tartalmakért.

Azt is megemlítették, hogy a tartalmakra szánt büdzséjük 2022-re és 2023-ra le van kötve (a Netflix 2021-ben 17 milliárd dollárt költött tartalomra, és idén is ugyanennyit tervez). Egy, a vállalatot jól ismerő forrás szerint az ügynökségi és alkotói bejelentkezések rutinszerűek.  A forrás azt is hangsúlyozza, hogy a Netflixnek továbbra is több mint 200 millió aktív előfizetője van, ami még a nehézségek ellenére is pénzügyi biztonságot ad a cégnek. A közelmúltban például két olyan lépése is volt a streamingszolgáltatónak, amely bizonyította, hogy hajlandók nagy összegeket befektetni: egyrészt 50 millió dollárt költöttek egy a Cannes-i filmfesztiválon bemutatkozott filmre (Emily Blunttól és David Yatestől), másrészt meghirdették a Squid Game által ihletett valóságshow-t, amelynek a fődíja 4,56 millió dollár. 

Csakhogy eközben a visszajelzések alapján összeszorították a nadrágszíjakat is. Állítólag hamarosan újabb elbocsátásokat fognak bejelenteni, valamint egyes források szerint a pitch meetingeken azt mondták az illetékesek, hogy három évadban akarják maximalizálni a sorozatokat. Ezek valóságalapja azonban nem ismert, ahogyan azoké a Variety által megszellőztetett beszámolóké sem, amik szerint azok az alkotók, akik a Netflixre szeretnének tartalmat gyártani, alternatív forgatókönyveket vázolnak fel az általuk felajánlott műsorokra, szélesebb költségvetési keretet határoznak meg és több információt adnak arról, hogy milyen lenne a költségtervezet egy hat epizódos évad esetében, szemben például egy kilenc részesével. 

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.