Hirdetés

A Netflix olcsóbb, reklámokkal dúsított opciója nem nagyon mozgatja az embereket



|

Az amerikai statisztikák azt mutatják, hogy az új felhasználók csak kis része választja a kedvezőbb árú, de kötöttebb előfizetői csomagot.

Hirdetés

A tartalomverseny keretében elkerülhetetlen, hogy a streaming szolgáltatások árat emeljenek, amit az előfizetők akár úgy is kivédhetnek, ha az olcsóbb, de cserébe reklámokkal higított csomagot választják. A Disney+ és a Netflix is elindította már ezt, az HBO Max pedig jövőre tervezi az ingyenes változatot, szóval jól látszik, hogy a legnagyobbak is igyekeznek nyitni a nagyobb tömegek felé. 

A Netflix mögött nehéz év áll, viszont miután ősszel sikerült növelnie az előfizetők számát, pozitívan tekintett a jövő felé és a Basic with Ads miatt erős negyedévet jósolt, noha az is kiderült, hogy nem számítanak ettől jelentős azonnali nyereségre, hanem inkább hosszú távú hatásra. 

A havi 6,99 dollárért kínált, cserébe viszont maximum 720p felbontást, korlátozott elérést és óránként 4-5 percnyi reklámot tartalmazó Basic with Ads november 3-tól rajtolt el tizenkét országban, többek között az Egyesült Államokban is.

Hirdetés

Ebből a régióból érkezett most egy érdekes adat az Antenna elemzőcég jóvoltából, amely szerint a Netflix új előfizetőinek mindösszesen 9%-a választotta csak ezt a lehetőséget - mint megjegyezték, ez a konkurenciánál, az HBO Maxnál 15 százalékra rúgott, mikor az 2021-ben elindította az országban a hirdetésekkel megtámogatott előfizetési szintjét. 

A vállalat vitatja az Antenna információinak pontosságát, rámutatva, hogy azok harmadik féltől származó fogyasztói adatokon alapulnak. A Netflix szóvivője így nyilatkozott a The Wall Street Journalnak

"Még nagyon az elején jár a hirdetésekkel támogatott csomagunk, és elégedettek vagyunk a bevezetésével és az elkötelezettséggel, valamint a hirdetők buzgalmával, hogy partnerek legyenek a Netflix-szel."

A számok nem meglepőek, miután a Digiday arról számolt be, hogy a Netflixnek vissza kellett adnia pénzt a hirdetőknek, miután nem sikerült maradéktalanul teljesítenie a garantált nézettséget. Pedig a hibrid modell működhet, hiszen az Antenna jelentése alapján a Peacock nézőinek 76, a Hulu táborának 57, a Paramount Plus és a Discovery Plus közönségének pedig 44 százaléka fizetett elő a reklámokkal támogatott, kedvezőbb előfizető modellre az Egyesült Államokban. 

A kérdés már csak az, hogy hosszú távon mennyire lesz népszerű ez az opció a Netflixnél, valamint mennyire fogja befolyásolni az előfizetői szokásokat a már több országban tesztelt jelszómegosztási korlátozások, amitől a streaming platform a visszaélések visszaszorítását reméli. 

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.