Hirdetés

A táblagép már tényleg nem menő

|

Zsinórban tizenkettedik alkalommal csökkentek az eladások a tabletpiacon.

Hirdetés

A táblagépek eladásai az idei harmadik negyedévben 5,4 százalékkal estek vissza éves összehasonlításban. Az IDC elemzői szerint ez zsinórban a tizenkettedik ilyen alkalom, ami utal a szektor zsugorodására. 

Szeptember utolsó napjával záródóan a vizsgált 3 hónap alatt 40 millió eszközt szállítottak le, ami kevesebb a tavaly ilyenkor számolt 42,3 milliónál. 

A piacon a legsikeresebb az Apple volt, amely 10,3 millió iPadet szállított le - ez éves szinten 11,4 százalékos előrelépés, a piaci részesedését pedig 21,9-ről 25,8 százalékra emelte az almás cég. 

Hirdetés

A Samsung elsősorban az olcsóbb Galaxy Tab A és Tab E modellekre épített. Összesen 6 millió tabletet adott el a negyedév alatt, ami éves szinten 7,9 százalékos visszaesés. A Samsung a piac 15 százalékát birtokolja. 

Az agresszív árazás miatt az Amazon eladásai 38,7 százalékot nőttek, a cég piaci részesedése 10,1 százalék. A Huawei erős negyedéve éves szinten 18,8 százalékos pluszt jelentett, a top 5-ben pedig ott van még a Lenovo is. 

Mivel az okostelefonok kijelzői az elmúlt évek alatt egyre nagyobbak lettek, ezért kevesebben tartanak igényt külön táblagépre. A kategóriában eleve jóval visszafogottabb a fejlődés. Az Apple mindenesetre lendíthet az eladásain, ha a 2018-as iPad Pro modellek valóban Face ID-val újítanak. 

Ügyfélszolgálati változás!
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.