Hirdetés

A tornádó ellenére sem hagyta az Amazon diszpécsere egy futárnak, hogy megszakítsa a kiszállítást

|

"A sziréna csak figyelmeztetés"- nyugtatta a sofőrt a központ.

Hirdetés

A múlt héten az USA több államában is ítéletidő tombolt, amely romba döntötte az Amazon edwardsville-i raktárát, hat ember életét követelve.  A jelek szerint azonban a cég nem igazán vette komolyan a helyzetet, egy helyi diszpécser legalábbis még a riasztások ellenére is arra kényszerítette az egyik futárt, hogy folytassa a kiszállítást.

A viharban rekedt nő képernyőfotót is készített a chates beszélgetésről, amit nemrég a Bloomberg hozott nyilvánosságra.

Hirdetés

A futár hiába jelezte, hogy elhallgattak a rádiók és megszólaltak a tornádóveszélyre figyelmeztető szirénák, a diszpécser ragaszkodott a kiszállítás folytatásához, arra hivatkozva, hogy meg kell várni az Amazon utasítását.

Amikor pedig a viharban rekedt sofőr megírta, hogy a saját biztonsága érdekében akkor is visszatér a központba, a diszpécser közölte, hogy ha valóban így tesz, az a kiszállítás megtagadásának fog minősülni, és másnap már nem lesz munkája. A fenyegetésen túl azonban nyugtatni is próbálta beosztottját, méghozzá azzal az erősen megkérdőjelezhető érvvel, hogy a sziréna csak egy figyelmeztetés.

Forrás: Bloomberg

Ezen a ponton a diszpécser már azt akarta, hogy a futár ott húzza meg magát, ahol éppen tartózkodott, mivel az Amazon ezt adta parancsba. Csakhogy ekkorra minden épület bezárt, a kiszállító pedig egyedül találta magát a tomboló viharban.

"Azzal, hogy mellettem riasztók szólalnak meg, és körülöttem csak zárt épületek vannak, nem tudok helyben védekezni. Így csak arra várok, hogy ez a furgon legyen a koporsóm."

- írta a sofőr. A beszélgetés látható része végül azzal zárul, hogy a tornádó időközben elérte a raktárat, így a nőnek már nem is volt hova visszatérnie. A futár végül épségben megúszta a vihart, az ügynek azonban koránt sincs vége.

A Bloomberg kérésére az Amazon azt közölte, hogy a diszpécser nem követte a vállalat biztonsági protokollját, ezért kivizsgálják a történteket.

"Ez egy széles földrajzi területen kialakuló helyzet volt, és a kézbesítő szolgáltató partner diszpécsere sajnos nem követte a szokásos biztonsági eljárást. A diszpécsernek azonnal utasítania kellett volna a sofőrt, hogy keressen menedéket, amikor az tornádószirénákat hallott. Amíg ez a szöveges üzenetváltás zajlott, az Amazon helyi csapata gondoskodott róla, hogy minden kézbesítő partner utasítsa a sofőrjeiket, hogy húzódjanak meg vagy keressenek menedéket, és azt tanácsolta nekik, hogy állítsák le a kézbesítést az esti órákra."

- fogalmaz a cég közleménye. Az Amazon ugyanakkor hírhedt arról, hogy nem igazán szokott tekintettel lenni az időjárási körülményekre: nem zárta be a raktárait a 2017-es Ida hurrikán idején és a nyári hőségriadók alatt sem.

Az Egyesült Államok Munkahelyi Biztonsági és Egészségügyi Hivatala jelenleg vizsgálja az edwardsville-i raktár tragikus következményekkel járó összedőlését, egy korábbi Amazon-alkalmazott pedig úgy nyilatkozott a Bloombergnek, hogy a tornádó előtt sosem tartottak gyakorlatot az ilyen helyzetekre.

A raktárak dolgozói egyébként korábban felemelték szavukat az ipari forradalom hajnalát idéző munkakörülmények ellen, ám az Amazonnak végül sikerült megakadályoznia, hogy csatlakozzanak a kis-és nagykereskedelmi dolgozók érdekeit védő Retail, Wholesale and Department Store Union (RWDSU) szakszervezethez.

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.