Hirdetés

A tornádó ellenére sem hagyta az Amazon diszpécsere egy futárnak, hogy megszakítsa a kiszállítást



|

"A sziréna csak figyelmeztetés"- nyugtatta a sofőrt a központ.

Hirdetés

A múlt héten az USA több államában is ítéletidő tombolt, amely romba döntötte az Amazon edwardsville-i raktárát, hat ember életét követelve.  A jelek szerint azonban a cég nem igazán vette komolyan a helyzetet, egy helyi diszpécser legalábbis még a riasztások ellenére is arra kényszerítette az egyik futárt, hogy folytassa a kiszállítást.

A viharban rekedt nő képernyőfotót is készített a chates beszélgetésről, amit nemrég a Bloomberg hozott nyilvánosságra.

Hirdetés

A futár hiába jelezte, hogy elhallgattak a rádiók és megszólaltak a tornádóveszélyre figyelmeztető szirénák, a diszpécser ragaszkodott a kiszállítás folytatásához, arra hivatkozva, hogy meg kell várni az Amazon utasítását.

Amikor pedig a viharban rekedt sofőr megírta, hogy a saját biztonsága érdekében akkor is visszatér a központba, a diszpécser közölte, hogy ha valóban így tesz, az a kiszállítás megtagadásának fog minősülni, és másnap már nem lesz munkája. A fenyegetésen túl azonban nyugtatni is próbálta beosztottját, méghozzá azzal az erősen megkérdőjelezhető érvvel, hogy a sziréna csak egy figyelmeztetés.

Forrás: Bloomberg

Ezen a ponton a diszpécser már azt akarta, hogy a futár ott húzza meg magát, ahol éppen tartózkodott, mivel az Amazon ezt adta parancsba. Csakhogy ekkorra minden épület bezárt, a kiszállító pedig egyedül találta magát a tomboló viharban.

"Azzal, hogy mellettem riasztók szólalnak meg, és körülöttem csak zárt épületek vannak, nem tudok helyben védekezni. Így csak arra várok, hogy ez a furgon legyen a koporsóm."

- írta a sofőr. A beszélgetés látható része végül azzal zárul, hogy a tornádó időközben elérte a raktárat, így a nőnek már nem is volt hova visszatérnie. A futár végül épségben megúszta a vihart, az ügynek azonban koránt sincs vége.

A Bloomberg kérésére az Amazon azt közölte, hogy a diszpécser nem követte a vállalat biztonsági protokollját, ezért kivizsgálják a történteket.

"Ez egy széles földrajzi területen kialakuló helyzet volt, és a kézbesítő szolgáltató partner diszpécsere sajnos nem követte a szokásos biztonsági eljárást. A diszpécsernek azonnal utasítania kellett volna a sofőrt, hogy keressen menedéket, amikor az tornádószirénákat hallott. Amíg ez a szöveges üzenetváltás zajlott, az Amazon helyi csapata gondoskodott róla, hogy minden kézbesítő partner utasítsa a sofőrjeiket, hogy húzódjanak meg vagy keressenek menedéket, és azt tanácsolta nekik, hogy állítsák le a kézbesítést az esti órákra."

- fogalmaz a cég közleménye. Az Amazon ugyanakkor hírhedt arról, hogy nem igazán szokott tekintettel lenni az időjárási körülményekre: nem zárta be a raktárait a 2017-es Ida hurrikán idején és a nyári hőségriadók alatt sem.

Az Egyesült Államok Munkahelyi Biztonsági és Egészségügyi Hivatala jelenleg vizsgálja az edwardsville-i raktár tragikus következményekkel járó összedőlését, egy korábbi Amazon-alkalmazott pedig úgy nyilatkozott a Bloombergnek, hogy a tornádó előtt sosem tartottak gyakorlatot az ilyen helyzetekre.

A raktárak dolgozói egyébként korábban felemelték szavukat az ipari forradalom hajnalát idéző munkakörülmények ellen, ám az Amazonnak végül sikerült megakadályoznia, hogy csatlakozzanak a kis-és nagykereskedelmi dolgozók érdekeit védő Retail, Wholesale and Department Store Union (RWDSU) szakszervezethez.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.