Hirdetés

A világnak beintő Mario mutatja, miért katasztrófa a Twitter pénzért szórt hitelesítő jelvénye

|

A 8 dolláros plecsni rajtjával gombamód szaporodnak a kamufiókok.

Hirdetés

Fel kell kötnie a gatyát annak, aki már most unja a Twitter körüli balhékat, az új tulajdonos Elon Musk közleménye szerint ugyanis az előttünk álló hónapok során "rengeteg ostobaságot" csinálnak majd, hogy kiderítsék, mit érdemes megtartani a változtatásokból.

Könnyen lehet, hogy a havi 8 dollárért megvásárolható hitelesítő jelvények is a kukában végzik, mivel az eddigi tapasztalatok alapján durva káoszhoz vezetett, hogy Musk a napokban bárki által kiváltható portékává tette az eredetileg a közismertebb személyek és szervezetek hivatalos fiókjainak visszaigazolására létrehozott plecsnit.

Hirdetés

A Twittert ugyanis valósággal ellepték a megtévesztő fiókok, akik hírességeknek, vállalatoknak és politikusoknak kiadva magukat, a jól ismert kék-fehér pipa álcája alatt írogatnak hülyeségeket a mikroblogra. Ilyen volt például a Nintendo amerikai képviseletének álcázott profil, amely egy mindenkinek beintő Super Mariót osztott meg a publikummal.

Ahogy a The Verge cikke írja, minden idők legismertebb vízvezeték-szerelője mellett többek között a kosaras LeBron Jamest, Donald Trumpot és Jézus Krisztust is megszemélyesítették a 8 dolláros havidíjat kicsengető előfizetők, a Twitternek pedig minden esetben órákba tellett, mire felfüggesztette a hamis tollakkal ékeskedő profilokat. Ez elsőre nem tűnhet soknak, de arra például épp elég lehet, hogy egy megbízható név mögé bújva fellépő kriptovalutás csaló összeszedjen néhány (tíz)ezer dollárt, mielőtt megálljt parancsolnak neki.

Musk számára már csak azért is kínos az ügy, mert a milliárdos korábban úgy nyilatkozott, hogy a hitelesítő jelvények megvásárolhatóvá tételével egyenesen kevesebb lesz a kamufiókok aránya az oldalon. Ez viszont egyelőre nagyon nem így tűnik, és nem is látni, hogy az üzemeltető milyen módszerrel tarthatná a lépést a gombamód szaporodó imposztorokkal.

A helyzetet elnézve - amit egyébként sokan előre megjósoltak - a Twitter jobban tette volna, ha egy vadonatúj jelvényt vezet be, hiszen a 2009 óta alkalmazott pipa már mélyen összeforrt a felhasználók fejében a központilag hitelesített fiókokkal. Az elsődleges cél persze bizonyára az volt, hogy minél több pénzt hozzon az új előfizetési konstrukció, amit a jól bejáratott,  sokak szemében  "menőnek" számító plecsnivel lehetett garantálni.

Musk viszont alaposan ráfázhat a dologra, a magukat vállalatoknak kiadó kamufiókok ugyanis felgyorsíthatják a hirdetők elvándorlását, ami már az új előfizetési csomag bevezetése nélkül is elkezdődött.

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.