Hirdetés

A YouTube Shorts 5 billió megtekintést generált már, jönnek az NFT-k

|

A YouTube vezetője megosztotta az elképzeléseiket a platform jövővel kapcsolatban.

Hirdetés

Ha rövid videók megosztásáról van szó, akkor sokaknak a TikTok jut azonnal eszébe, pedig a YouTube Shorts is szép eredményeket könyvelhet el, legalábbis a YouTube igazgatója, Susan Wojcicki szerint. Wojcicki a tartalomgyártóknak címzett nyílt levelében elárulta, hogy mostanra érték el az 5 billió megtekintést a 2020 szeptemberében elrajtolt Shortson.

Kiderült továbbá, hogy az évi tízezer dollárnál többet kereső csatornák száma világszerte 40 százalékkal nőtt az előző évhez képest, és több mint 110 millió alkalommal vásároltak vagy újítottak meg YouTube-csatornatagságot és digitális termékeket. 

Hirdetés

Persze Wojcicki nem csak a múlttal foglalkozott, hanem a jövővel is. Elmondása alapján minden nap azon dolgoznak, hogy jobban tudjanak segíteni a tartalomgyártóknak és gyorsabban érjék el a közönséget a Shorts segítségével. Ennek részeként hozott létre tavaly a YouTube egy 100 millió dolláros alapot azért, hogy az embereket 60 másodperces videók készítésére ösztönözze, a legjobban teljesítő alkotóknak pedig augusztusban kezdett el fizetni akár havi 10 ezer dollárt is, ezt a programot pedig már több mint 100 országra kiterjesztették. 

2022-ben új módszerekkel kísérleteznek annak érdekében, hogy a tartalomgyártók több pénzt kereshessenek: ilyenek lesznek például a különböző márkákkal kapcsolatos ajánlatok (BrandConnect) és az NFT, valamint már a tesztelés korai fázisában van az is, hogyan lehet integrálni a vásárlást a Shortsba (partnerségre lépve olyan kereskedelmi platformokkal, mint a Shopify). A sima felhasználók számára a YouTube egyik új funkciója, a remix lehet a legérdekesebb, amivel a platformról származó videók hangjainak felhasználásával készíthetnek összeállításokat a Shortsra (az eredeti készítő engedélyével), és Wojcicki ígérete szerint a következő hónapokban még izgalmasabb lehetőségekkel bővítik majd a YouTube tartalmainak mixelését. 

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.