Hirdetés

Az Apple nevében próbálkozik a legtöbb adathalász

|

A cyberbűnözők továbbra is előszeretettel igyekeznek népszerű vállalatoknak álcázni magukat.

Hirdetés

A Check Point elemzőinek legutóbbi kutatása szerint az adathalászattal foglalkozó csalók továbbra is leginkább népszerű cégként igyekeznek álcázni magukat, és a legtöbben az Apple logója mögé bújva próbálkoznak átverni az embereket, megszerezni az adataikat. Az első negyedévben is sokan utaztak a személyes információkra és banki adatokra, ehhez pedig megpróbálják a nagy márkák hivatalos oldalait lemásolni és hasonló domainnéven megjeleníteni. Ezután e-mailek és SMS-ek segítségével próbálják ezekre terelni az embereket, de böngészés során is rá lehet tévedni a hamis oldalakra, amelyek aztán ellopják a belépési és banki adatokat. 

Hirdetés

Tavaly év végén az Apple az adathalászok hetedik legnépszerűbb álcája volt, most azonban már a legtöbben Apple-ként álcázzák magukat. Az adathalászati kísérletek 10 százalékához a cég nevét használják, mert azt sokan ismerik, de a Netflix is a második helyen áll, és legsúlyosabban a tech szektort, majd a bankszektort és a médiát érinti ez a jelenség. 

A szakemberek arra figyelmeztetnek, hogy a cyberbűnözők egyre kifinomultabb módszereket találnak ki az adathalászathoz, ami e-maileken, a weben és mobilos appokban is zajlik. A fenyegetés a jövőben egyre nagyobb lesz, a támadók igyekeznek az emberek félelmeit is kihasználni, ezért mindenkit óvatosságra intettek. 

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.