Hirdetés

Aktivisták szerint a Facebook engedi droghirdetésekkel célozni a tiniket

|

A közösségi oldal elvileg komolyan szabályozza azt, hogy mit lehet megmutatni a kiskorúaknak, de a Tech Transparency Project szerint ezeket nem minden esetben tartják be.

Hirdetés

Nehéz nyomon követni, hogy most éppen a Facebook melyik döntésétől, funkciójától vagy botrányától hangos a sajtó, mindenesetre azt egyértelműen kijelenthetjük, hogy a közösségi oldalnak van egy szabályrendszere, amit több-kevesebb sikerrel igyekeznek betartatni a felhasználókkal.

A Facebook komoly figyelmet fordít a társadalmi szerepvállalásra és biztonságra is, ennek értelmében ugyanúgy megvannak az irányelveik többek között a genderkérdéssel, a politikával és a terrorizmussal kapcsolatban is. Ide sorolhatjuk az olyan bűncselekménynek számító dolgokat is, mint a droghasználat, ám úgy tűnik, hogy ennek visszaszorítása nem megy zökkenőmentesen.

Hirdetés

Az aktivistákat tömörítő The Tech Transparency Project jelentése szerint a Facebookon a tinédzserek megcélozhatók olyan hirdetésekkel, amik támogatják az alkohol-, a drog- és a szerencsejátékhasználatot, valamint a dohányzást és az étkezési rendellenességeket. A szervezet hat teszthirdetést hozott létre és küldött be ellenőrzésre, mondván, hogy a 13 és 17 év közötti felhasználókat szeretnék megcélozni vele, a Facebook pedig néhány órán belül jóváhagyta az összes kétes hirdetést. A rendszer becslése szerint az alkoholhirdetést 900 ezer felhasználó látta volna, a társkeresős felhívás pedig 5 millió emberhez jutott volna el. 

A The Tech Transparency Project igazgatója, Katie Paul szerint ez könnyen orvosolható lenne és a közösségi oldalnak már rég meg előre kellett volna látnia és megoldania. A Facebook szóvivője szerint anélkül nem tudnak nyilatkozni, hogy elemezték volna a jelentést. 

A TTTP kísérlete rámutatott, hogy a Facebook a tizenévesek viselkedése alapján az "alkoholos italok", a "rendkívüli fogyás" és a "dohány" érdeklődési körökbe sorolta őket, még azt is megállapította, hogy egyedülállók-e, így társkereső oldalak hirdetéseivel is bombázhatták őket. Csakhogy hiába sorol be mindenkit az algoritmus bizonyos érdeklődési kategóriákba, a 18 éven aluliakat, azaz kiskorúakat nem szabadna felnőtt kategóriákba dobnia. Ezzel egyébként már 2014 óta problémák vannak a Facebooknál, két éve a The Guardian vizsgálata is hasonlókat állapított meg. 

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Próbáld ki az Xbox Game Passt 300+ játék csak
300 Ft 3 hónapra!
(x)

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.