Hirdetés

Az AirTag buktatta le a légitársaságot, hogy elajándékozta egy házaspár csomagját



|

Újabb reptéri kalandba keveredett az Apple követője.

Hirdetés

Az Apple remekül ráérzett, hogy érdemes lehet egy dedikált követővel bővítenie a termékpalettáját, amely az aktív almás eszközökön és Bluetooth kapcsolaton alapuló Lokátor hálózat segítségével fedi fel az elveszett tárgyaink helyét.

A termék legalábbis sikeresnek tűnik, mert szinte minden héten akad valami érdekes sztori a főszereplésével. Ezek jelentős hányada reptereken bonyolódik, korábban például az AirTag buktatott le egy szorgos csomagtolvajt, nemrég pedig egy világutazó pénztárca kapcsán írtunk az eszközről.

Hirdetés

Most itt az újabb AirTag-kaland a légi közlekedés világából: egy házaspár az apró követő segítségével jött rá, hogy a légitársaság elajándékozta az elveszett csomagjukat.  A kanadai Nakita Rees és Tom Wilson néhány hónapja, a nászútjukról visszatérve vették észre, hogy az AirTag adatai alapján az egyik bőröndjük Québecben, egy csatlakozási ponton ragadt.

Reesék először nem fújták fel a dolgot, csak benyújtottak egy kérelmet az ügyben illetékes Air Canada légitársasághoz, ám ez nem járt eredménnyel, a saját elmondásuk alapján ugyanis ezt követően 3 hónapon át figyelték, ahogy az elveszett csomag mozdulatlanul pihent egy torontói raktárban. A házaspár végül megelégelte a helyzetet, és ellátogatott a helyszínre, de nem sikerült visszaszerezniük a holmijukat.

Innen aztán a torontói Pearson reptérre mentek, ahol nagy meglepetésükre azt a tájékoztatást kapták, hogy az Air Canada nem is használja az AirTag által mutatott címen található raktárt. A falakba ütköző Reesék végső elkeseredésükben a rendőrséghez fordultak, akik ki is nyitották a konténert, ám az abban összezsúfolt 1200 bőrönd közül nem sikerült előkeríteniük a keresett csomagot.

A fordulatot végül az hozta el, hogy a páros mindezt a TikTokon is megosztotta, s amikor az ügyet övező figyelem már kínossá vált, a légitársaság is átkutatta a konténert, 24 órán belül megtalálva a hiányzó bőröndöt. A koffer végül hiánytalanul került vissza a tulajdonosokhoz, még a benne hagyott üveg bor is sértetlen volt. Eközben viszont a rendőrség is folytatta a nyomozást, melynek során kiderült, hogy az Air Canada egy jótékonysági szervezetnek ajándékozta a csomagot, így kerülhetett egy külső raktárba.

A CBC-nek nyilatkozó a légitársaság azzal indokolta a történteket, hogy Reesék bőröndjéről "valahol az út során" levált az azonosító biléta, ez pedig épp nyár végén, egy különösen forgalmas időszakban történt, amikor a COVID után hirtelen fellendülő légi közlekedés egyébként is jelentős csúszásban volt a csomagfeldolgozással. A sztori azonban még folytatódhat, az Insider megkeresésére válaszolva ugyanis a károsultak azt mondták, hogy felelősségre szeretnék vonni az Air Canadát, amely szerintük nem tekint értékként az utasai csomagjára.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.