Hirdetés

Az AirTag buktatta le a légitársaságot, hogy elajándékozta egy házaspár csomagját



|

Újabb reptéri kalandba keveredett az Apple követője.

Hirdetés

Az Apple remekül ráérzett, hogy érdemes lehet egy dedikált követővel bővítenie a termékpalettáját, amely az aktív almás eszközökön és Bluetooth kapcsolaton alapuló Lokátor hálózat segítségével fedi fel az elveszett tárgyaink helyét.

A termék legalábbis sikeresnek tűnik, mert szinte minden héten akad valami érdekes sztori a főszereplésével. Ezek jelentős hányada reptereken bonyolódik, korábban például az AirTag buktatott le egy szorgos csomagtolvajt, nemrég pedig egy világutazó pénztárca kapcsán írtunk az eszközről.

Hirdetés

Most itt az újabb AirTag-kaland a légi közlekedés világából: egy házaspár az apró követő segítségével jött rá, hogy a légitársaság elajándékozta az elveszett csomagjukat.  A kanadai Nakita Rees és Tom Wilson néhány hónapja, a nászútjukról visszatérve vették észre, hogy az AirTag adatai alapján az egyik bőröndjük Québecben, egy csatlakozási ponton ragadt.

Reesék először nem fújták fel a dolgot, csak benyújtottak egy kérelmet az ügyben illetékes Air Canada légitársasághoz, ám ez nem járt eredménnyel, a saját elmondásuk alapján ugyanis ezt követően 3 hónapon át figyelték, ahogy az elveszett csomag mozdulatlanul pihent egy torontói raktárban. A házaspár végül megelégelte a helyzetet, és ellátogatott a helyszínre, de nem sikerült visszaszerezniük a holmijukat.

Innen aztán a torontói Pearson reptérre mentek, ahol nagy meglepetésükre azt a tájékoztatást kapták, hogy az Air Canada nem is használja az AirTag által mutatott címen található raktárt. A falakba ütköző Reesék végső elkeseredésükben a rendőrséghez fordultak, akik ki is nyitották a konténert, ám az abban összezsúfolt 1200 bőrönd közül nem sikerült előkeríteniük a keresett csomagot.

A fordulatot végül az hozta el, hogy a páros mindezt a TikTokon is megosztotta, s amikor az ügyet övező figyelem már kínossá vált, a légitársaság is átkutatta a konténert, 24 órán belül megtalálva a hiányzó bőröndöt. A koffer végül hiánytalanul került vissza a tulajdonosokhoz, még a benne hagyott üveg bor is sértetlen volt. Eközben viszont a rendőrség is folytatta a nyomozást, melynek során kiderült, hogy az Air Canada egy jótékonysági szervezetnek ajándékozta a csomagot, így kerülhetett egy külső raktárba.

A CBC-nek nyilatkozó a légitársaság azzal indokolta a történteket, hogy Reesék bőröndjéről "valahol az út során" levált az azonosító biléta, ez pedig épp nyár végén, egy különösen forgalmas időszakban történt, amikor a COVID után hirtelen fellendülő légi közlekedés egyébként is jelentős csúszásban volt a csomagfeldolgozással. A sztori azonban még folytatódhat, az Insider megkeresésére válaszolva ugyanis a károsultak azt mondták, hogy felelősségre szeretnék vonni az Air Canadát, amely szerintük nem tekint értékként az utasai csomagjára.

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.