Hirdetés

Az Epic Games vezetője megint újabb okot talált arra, hogy belekössön az Apple-be



|

Tim Sweeney szerint az Apple egyik megoldása kijátssza a szabad verseny szabályait.

Hirdetés

Az utóbbi hetekben ismét nagy figyelmet kapott az Epic Games és az Apple pereskedése, mivel szeptemberben ítélet született a lassan másfél éve húzódó ügyben, melyet végül a felek egyike sem fogadott el.

Az Apple-nek az alternatív fizetési rendszerek kényszerű engedélyezése, az Epicnek pedig a szerződésszegésért megítélt 3,6 millió dolláros kártérítés és a Fortnite akár még évekig fenntartható iOS-es kitiltása miatt fájhat a feje. Nem csoda hát, hogy folytatódik az adok-kapok, most épp Tim Sweeney állt bele a nagy riválisba a Twitteren.

Hirdetés

Az Epic alapító-vezérigazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy az iOS 15-ben már az iPhone beállításaiban is megjelenhetnek hirdetések, melyek bizonyos almás szolgáltatásokat népszerűsítenek. Posztjához például egy olyan felhasználó képernyőfotóját mellékelte, akinek nincs Apple Music előfizetése, azért a rendszer figyelmeztette, hogy jogosult a 6 hónapos ingyen próbára.  

Sweeney Eric Seufert elemző bejegyzését linkelte tovább, de maga is hozzáfűzte gondolatait az Apple új gyakorlatához. Szerinte a reklámozás ezen fajtája azért problémás, mert a Beállítások hirdetési felületté tételével a cupertinóiak a rendszer egy olyan zugát használják marketing célokra, amihez a konkurens szolgáltatásoknak nincs hozzáférésük, hiszen például a Spotify hirdetésével csak az App Store-ban találkozhatunk.

Az új reklámok ráadásul kiemelt helyen, a tényleges beállítások tetején szerepelnek, így a menübe lépve szinte lehetetlen nem észrevenni őket. Mások viszont megjegyezték, hogy az Apple nem csak erre használja felületet, hanem például arra is, hogy felhívja a figyelmet az Apple Care+ támogatás lejártára, aminek nincs közvetlen konkurense, így az üzenet nem feltétlenül tekinthető trükkös reklámnak.

Mindezeken túl pedig azt is érdemes megemlíteni, hogy a cupertinóiak egyébként sem pironkodnak, ha az iOS-en keresztül sugallt marketingüzenetekről van szó. Nem ritka például, hogy push-értesítésekkel promózzák az olyan szolgáltatásaikat, mint az Apple TV+, vagy az Apple Arcade, illetve az is megesik, hogy az egyik appjukban (pl. iTunes) egy másikat (Apple Music) reklámoznak.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.