Hirdetés

Az új Wordle már figyeli minden lépésedet, hogy pénzt csináljon belőle

|

Alig néhány hete vette meg a New York Times az internet legújabb szenzációját, máris sikerült megpakolni reklámkövetőkkel.

Hirdetés

Jason Wardle eredetileg családjának készítette el a Wordle névre keresztelt egyszerű szójátékot, de az elmúlt pár hónapban a játék akkora népszerűségre tett szert, hogy végül maga a New York Times vásárolta meg egy igen komoly összegért.

Sokan aggódni kezdtek, hogy egy ekkora cég nem tudja majd megállni, hogy ne csináljon valahogy üzletet a játékból, ezzel elrontva az elegáns egyszerűségét, most pedig egy szoftverfejlesztő szerint már el is kezdte a The New York Times kitalálni, hogyan lesz pénz a játékból.

Hirdetés

Ben Adida a Twitteren osztotta meg azt a képet, amelyből tisztán látszik, hogy míg a Wordle maga nem változott meg, addig az oldal, amely kiszolgálja, számos reklámszolgáltatással veszi fel a kapcsolatot, illetve ad trackereket tölt be.

Ez önmagában nyilván nem jelent még rossz szándékot, könnyen lehet, hogy tényleg csak követni akarják, hogyan játszanak az emberek, illetve reklámfelületekkel szeretnék visszakeresni a felvásárlásra elköltött pénzt, de természetesen az adatkezeléssel kapcsolatos válsághelyzetek korában valahol érthető és megalapozott az aggodalom.

Ettől függetlenül egyelőre nem tudni arról, hogy a The New York Times bármiféle konkrét monetizációs modellt szeretne bevezetni a játékra, mi pedig nagyon reméljük, hogy ez a továbbiakban is így marad.

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.