Hirdetés

Jön a 3D-nyomtatott autó, ami 430-cal száguld

|

A világ első 3D-nyomtatott autóját, a Czinger 21C-t a Genf-i Motor Show-n mutatják be nemsokára, de már tudni lehet a részleteket.

Hirdetés

Oké, azért azt gyorsan szögezzük le, hogy nem az egész autó 3D-nyomtatás terméke, egyelőre egy bivaly motort például kissé furcsa lenne így előállítani, meg még sorolhatnánk a különféle alkatrészeket. Viszont a karosszéria (pestiesen kasztni) és a belső borítás legnagyobb része már ilyen technológiával készül, ami állítólag az előállítási költségeket csökkenti. Mondjuk ehhez képest legalább 1,7 millió dollárt (tehát nagyjából 528 millió forintot) még így is ki kell rázni a malacperselyből - képzeljük, mi lenne, ha nem olcsósították volna a gyártást.

Hirdetés

A gyártó 80-féle kiépítésben árulja majd az autót, 55 normál úti használatra, 25 pedig versenypályákra optimalizált. A Czinger (amelyben az első c néma, csak hogy felkészítsünk mindenkit az autós társalgásokra) 21C modellje egyébként abban a tekintetben kevéssé techmagazin-kompatibilis, hogy fő motorja hagyományos üzemanyagot eszik: bődületes, 937 lóerős, 2,9 literes twin-turbó V8 motorokról van szó, amelyeket akár 11 ezres fordulatra is fel lehet pörgetni. Emellett azért kaptak két elektromos motort is az első tengelyhez, amelyeket 2 kWh kapacitású lítium-titán akku táplál, és egy hátul elhelyezett generátor tölt.

Ha viszont a kétféle meghajtást egyszerre használja valaki, akkor a 937 lóerőt is lehet még feljebb srófolni, gyenge 1233 lovas járgány lesz a 21C-ből, ami túlmutat a McLaren jelenlegi F1 modelljén, vagy a Bugatti Veyron és az Aston Martin Valkyrie gépcsodákon is. A végsebesség elérheti az óránkénti 430 kilométert - mármint nem a kátyús vidéki utakon, de esélyesen ott egyébként is lepadlózna szegény. Az össztömeg szintén a nyomtatott kasztni miatt 1250 kiló maradt, ezzel együtt álló helyzetből 1,9 másodperc alatt pattan fel százra.

Érdekesség, hogy az autó 1+1 üléses, ami azt jelenti, hogy a vezetőülés és a mögötte levő utasülés is középen található, mint a vadászrepülőkben (viszont ha ilyen autót vesz valaki, bénán alakul a csajozás, mert nehéz lesz vezetés közben hátrafelé taperolni). Ha pedig megunnánk a Czinger 21C-t, a nyomtatott karosszéria szinte teljes egészében újrahasznosítható, szóval aki ilyet vesz, figyeljen oda, melyik részét melyik kukába dobja. Köszi.

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.