Hirdetés

Elkezdték törölni YouTube-ról az orosz államhoz köthető tartalmakat

|

A tisztogatás során már több mint ezer csatorna került eltávolításra.

Hirdetés

Az orosz-ukrán háborúra reagálva már számtalan módon szankcionálták Oroszországot, most pedig újabb fájó ütést kap Putyin propagandája, miután a YouTube bejelentette, minden, az orosz kormányhoz kötődő tartalmat eltávolítanak a platformról. 

A tisztogatás célja elsősorban most nem a retorzió, vagy egyéni szankcionálás, hanem a dezinformálás visszaszorítása a Google videómegosztóján. Ez sokkal inkább szól a világ többi részének, az oroszok már eleve nem nagyon jutnak hozzá az állami ellenőrzéstől független információhoz, és szépen lassan szakadnak le a világhálóról.

Hirdetés

Március elsején a YouTube bejelentette, hogy eltávolítják az orosz RT és Sputnik csatornákat, továbbá minden olyan hirdetést és ajánlást is felfüggesztenek, amik az orosz államhoz köthetőek. A platform továbbá felhívta az emberek figyelmét a 2018-ban bevezetett jelzésre, ami konkrétan az orosz propaganda csatornákat hivatott megjelölni. Az apró zászló a videók alatt jelenik meg és felhívja a néző figyelmét, hogy a tartalmat részben, vagy egészben az orosz kormány finanszírozta.

A YouTube ezeken túl minden partneri lehetőséget is letiltott, így az érintett csatornák az összes YouTube-ról származó bevételüktől is elestek.

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.