Hirdetés

Elválnak az eMAG és a Vatera útjai



|

Ismét önállóan folytatja a több mint 20 éves múltra visszatekintő apróhirdetési portál.

Hirdetés

Ahogy az előre sejthető volt, a Facebook Marketplace elindulása látványosan megdézsmálta a hagyományos apróhirdetési weboldalak forgalmát, az ezredfordulón alapított Vatera azonban továbbra is kitart, olyan előnyöket kínálva, mint az aukciók lehetősége, a pénzvisszatérítés vagy a kedvezményes csomagszállítás.

A platformot még 2008-ban vásárolta fel a dél-afrikai Naspers médiavállalat, 2015 óta pedig a szintén Naspers-leány eMAG-gal közös cég formájában működik a szolgáltatás, ami az Extreme Digital 2019-es bekebelezését követően vette fel az Extreme Digital-eMAG Kft. nevet. A Vatera azonban most ismét önállósul, méghozzá veterán szakmabeliek irányítása alatt.

Hirdetés

Az eMAG ugyanis a mai napon bejelentette, hogy 8 év után különválnak a vállalat és a Vatera útjai: az aukciós oldalt az időközben leállított Extreme Digital alapítói, Várkonyi Balázs és Kelemen Gyula veszik át. A tranzakció már a jövő hónapban lezárul, az új tulajdonosok az Extreme Digital-eMAG Kft.-ben őrzött részesedésükért cserébe jutnak hozzá a Vatera többségi tulajdonához.

"Izgalmasan telt az elmúlt néhány év, amelynek során az eMAG-nál egy olyan komplex ökoszisztémát építettünk ki, amely számos, az online kereskedelemmel most ismerkedő magyar kkv-t vezethet sikerhez. Azáltal, hogy az elektronikai kiskereskedelemben jelentős tapasztalattal rendelkező Extreme Digitalt sikeresen integráltuk az eMAG-ba, a munkánkat elvégeztük. A jövőben is keresni fogjuk a hasonló kihívásokat: jelenleg a Vaterában, a C2C üzleti modellben látunk erős növekedési potenciált, és az Extreme Digitalhoz hasonló sikertörténetet szeretnénk létrehozni a használt áruk adásvételében erős online piactéren"

- nyilatkozta Várkonyi Balázs az apróhirdetési platformmal kapcsolatos terveikről. Az eMAG Group vezérigazgatója, Tudor Manea köszönetet mondott Várkonyinak és Kelemennek az eddigi munkájukért, amivel hozzájárultak a magyarországi e-kereskedelmi ökoszisztéma felépítéséhez, a jövőt illetően pedig azt ígéri, hogy "magasabb fokozatba" kapcsol a cég. Ennek része a Dunaharasztiban épülő, 117 ezer négyzetméteres automatizált raktárkomplexum is, amely gördülékenyebbé teszi a vásárlók kiszolgálását.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.