Hirdetés

Végre egy jó újdonság jön Facebookra

|

A böngészőkben már ősidők óta él az előzmények törlése opció, és most a Facebook is lehetővé teszi ugyanezt. Viszlát, múltunkban kutakodók!

Hirdetés

A Facebook napokban megtartott F8 fejlesztői konferenciáján egy csomó újdonságot jelentettek már be a végletekig leegyszerűsített, akár sötét alapú Messengertől a mobilos Facebookba épített randi-alkalmazásig. Sokak számára azonban tényleg ez a mostani terv lesz a kedvenc, ugyanis egy új funkcióval csupán néhány kattintással törölhetünk minden olyan előzményt, amelyet a közösségi oldal eddig eltárolt rólunk.

Hirdetés

Nagyjából egyértelmű, hogy az előzmény-törlési lehetőséget is a Cambridge Analytica-féle adatkezelési botrány, valamint a két napon át tartó, maratoni kongresszusi meghallgatás "ihlette", mivel egyre nagyobb nyomás alá került a Zuckerberg-birodalom arra nézve, hogy minden lehetséges eszközzel szigorítsa meg a felhasználói adatok védelmét.

Hirdetés

Lényeg a lényeg: a Clear History elnevezésű újdonság Zuckerberg szerint olyasmi lesz, mint egy különálló gomb, amelyre bökve akár egy mozdulattal törölhetjük az összes olyan tevékenységünket, amelyet a Facebookon végeztünk: kinek a profiljára kattintottunk, milyen oldalakat vagy csoportokat néztünk, milyen beépülő alkalmazásokat használtunk. A vezető szerint arra is lesz lehetőségünk, hogy részletes listában mi magunk is megnézzük ezeket az adatokat törlés előtt. Ez egyébként nem ugyanaz, mint ami most is elérhető az oldal keresőmezőjében, ezzel ugyanis már most is tudjuk törölni azt, hogy kire és mire kerestünk Facebookon belül.

Kinek lesz ez jó?

Természetesen a felhasználónak, aki innentől biztos lehet abban, hogy a hónapokkal vagy akár évekkel korábbi tevékenysége alapján nem szállnak rá kéretlen hirdetők, és ilyen módon sem kerülhet nyilvánosságra, miket csinált régebben Facebookon.

Hirdetés

És kinek nem?

Egyrészt nem lesz jó a Facebooknak, hiszen a jelenlegi hírfolyam--rendező algoritmus pont az alapján működik, hogy a felhasználók tevékenysége alapján súlyozza az ismerősök vagy épp a lájkolt oldalak bejegyzéseinek megjelenítését. Másrészt jóval nehezebben tud hirdetéseket értékesíteni, hiszen eddig pont az volt az egyik ütőkártyájuk, hogy "ismerik" a felhasználókat, akikre a szokásaik, kattintásaik, tevékenységeik alapján jóval hatékonyabban tudnak célozni reklámokat és szponzorált tartalmakat.

Másrészt pedig azért egy picit mégsem lesz jó a felhasználóknak sem, pont a hírfolyam-rendezés miatt: esélyes, hogy jóval kaotikusabb képet látunk majd a Facebookon, mivel kevesebb információ alapján próbál majd bejegyzéseket súlyozni az oldal mesterséges intelligenciája. Az pedig nem igazán megoldható, amit sokan még mindig szeretnének, jelesül a mindennemű rendezés nélküli használat, amikor az összes ismerősünk összes bejegyzését időrendi sorrendben látjuk. Egy átlagos felhasználónak manapság már 1000 ismerőse van a közösségi oldalon, nem is beszélve a követett oldalakról és csoportokról: ha ezeknek az összes bejegyzését és megosztását látnánk, soha nem érnénk a végére, és nagyon nehezen találnánk meg a minket valóban érdeklőket.

Épp ezért kíváncsiak leszünk, mivel jár majd a tényleges használat során a Clear History, amelynek bevezetését néhány hónapon belülre ígérte Zuckerberg.

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.