Hirdetés

Feledhetetlen kalandra hív a PC World márciusi teljes játéka

|

Mit tehetsz, ha a daliás lovagnak és a nagy hatalmú mágusnak is a legrosszabb pillanatban száll inába a bátorsága? Telepítsd a Darkest Dungeont, és megtudod.

Hirdetés

Kevés elcsépeltebb szerepjátékos klisé létezik annál, mint hogy egy csapatnyi kalandozó lemerészkedik egy többszintes kazamatába, felkoncolja az útjába kerülő szörnyeket, kikerüli a furmányos csapdákat, és miután a főgonosz feje is porba hullt, a világ pedig ezredjére is megmenekült, az övék lesz a kincs és a dicsőség. Unalmas, nem vitás, ám a vancouveri Red Hook Studiosnak sikerült ebből a végtelenül egyszerű koncepcióból is kihoznia a maximumot.

A remény hal meg először

A lovecrafti horrorból táplálkozó narratív keret önmagában még nem mutat túl sok eredetiséget: egyik felmenőnk ránk hagyott egy düledező udvarházat, ám mielőtt jobblétre szenderült volna, a kíváncsiságtól hajtva addig kutakodott a kúria alatt húzódó pince- és alagútrendszerben, mígnem felébresztett egy ősi gonoszt, ezzel megannyi szörnyűséget szabadítva a városra.

Hirdetés

Természetesen nekünk kell valamiképp helyrehoznunk rokonunk hibáját, de szerencsére nem szükséges a saját életünket kockáztatnunk, mert akadnak szép számmal hősjelöltek, akik önként és dalolva viszik vásárra bőrüket. A lelkesedésük azonban hamar alábbhagy, amint megpillantják az első oszladozó tetemeket, elszenvedik első (még csak apró karcolásnak számító) sérüléseiket, és megtapasztalják, mennyire nyomasztó is tud lenni, amikor a mélyben uralkodó sötétség bekúszik az ember bőre alá és rátelepszik az elméjére. Ez a pszichológiai aspektus az, ami markánsan megkülönbözteti a Darkest Dungeont a többi szerepjátéktól.

Kalandozóink állapotát számtalan tényező befolyásolja: rosszul viselik például, ha huzamosabb ideig érdemi fényforrás nélkül kell botorkálniuk, vagy épp korgó gyomorral kénytelenek szembeszállni a következő kanyar mögött rejtőző rettenettel. De társaik durva sérülései, esetleges halála is oly mértékben növeli meg stressz szintjüket, hogy akár meg is őrülhetnek. Utóbbi azzal jár, hogy fittyet hánynak a parancsainkra, minden mindegy alapon visszautasítják a gyógyítást, nem hajlandóak harcolni, vagy épp ellenkezőleg, élő pajzsként nyomulnak a sor elejére, hogy felfogják a többieknek szánt csapásokat. Sőt, még az is előfordulhat, hogy a szívük nem bírja tovább, és felmondja a szolgálatot. Az infarktus azonnali beavatkozást igényel, különben rövid időn belül újabb strigulát húzhatunk a veszteséglistán.

Regenerálódni, felszerelkezni a városban tudunk, itt állítjuk össze kezdőcsapatunkat, és persze itt gondoskodhatunk utánpótlásról, amennyiben valamelyik kalandozónk életét veszti. Feltámasztani nem lehet, és a korábbi mentett állás visszatöltése sem szerepel az opciók között, mivel a Darkes Dungeon dúskál a roguelike elemekben.

Körről körre felőröl

Egyetlen menet sem lesz ugyanolyan a procedurálisan generált dungeonöknek és véletlenszerű eseményeknek köszönhetően, ezért fontos, hogy minden alkalommal alaposan felkészüljünk, mielőtt aláereszkednénk a mélybe. Az sem mindegy, hogy miként állítjuk csatasorba különböző karakterosztályokba tartozó hőseinket, mert van, aki csak az élen haladva tudja kivenni a részét küzdelmekből, míg másoknak több okból is célszerű hátrébb helyet foglalniuk (például sérülékenyek, vagy csak az előttük tartózkodókat tudják gyógyítani). Ezt a sorrendet azonban szétzilálhatja az ellenfél, ami taktikánk újragondolására késztet és nem utolsósorban még izgalmasabbá teszi a körökre osztott harcokat.

Téged gyötör meg, nem a gépedet

Megvan a 2D-s játékoknak az az előnye, hogy csak ritkán támasztanak homlokráncolásra okot adó követelményeket, és általában beérik szerényebb, korosabb hardverrel is. Szerencsére a Darkest Dungeon nem kívánt a szabályt erősítő kivétel lenni, ennélfogva megelégszik 2 GB memóriával (az ajánlott 4 GB RAM), egy OpenGL 3.2 szabványnak megfelelni képes videokártyával (ha 2009 után gyártották, elvileg nem lehet gond) és mindössze 2 GB szabad hellyel a merevlemezünkön vagy SSD-nken. Ami az operációs rendszert illeti, még az olyan, ma már komoly biztonsági kockázatot jelentő matuzsálemen is elindul, mint a Windows XP.

A Darkest Dungeon ajándékba jár a március 4-én megjelenő 2022/03-as PC World magazin mellé, amit előfizetőként már két nappal korábban kézbe vehetsz, ha a posta is úgy akarja. A játék mellett más értékes szoftvereket is bezsebelhetsz új lapszámunkkal, szóval megéri lecsapni rá.

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.