Hirdetés

Gyorsan megtízszereződött Zuckerberg metaverzumának közönsége

|

December óta havi szinten tízszer többen használják a Meta virtuális közösségi terét, a Horizon Worldsöt.

Hirdetés

Ugyan tavaly nagy csinnadrattával jelentette be a Facebook, hogy névváltoztatásának megfelelően a cég elsődlegesen az úgynevezett metaverzum megvalósítására koncentrál majd, a projekt még kifejezetten kezdetleges állapotban van.

Abból a szempontból talán még nem baj, hogy nem csatlakoztak tömegek az újfajta közösségi élményhez, hogy a platformnak még sok javítandó gyermekbetegsége van, de a Meta új üdvöskéje így is elindult a növekedés útján.

A Zuckerberg-féle metaverzum elsősorban a Horizon platformon keresztül érhető el, aminek három alkalmazása is van: a legfontosabb a Horizon Worlds, ahol előre elkészített, vagy a felhasználók által összeállított világokban találkozhatnak, beszélgethetnek, és játszhatnak a rajzfilmszerű avatárok, a Horizon Venues, ami sok szempontból ugyanazokat a rendszereket használja, de élő események (például koncertek, stand-up estek, vagy hasonló előadások) virtuális megtartására szolgál, illetve a kifejezetten munkamegbeszélésekre specializálódott Horizon Workrooms.

Hirdetés

Az első kettőt december elején tette elérhetővé a Meta minden, az USA-ban és Kanadában található Meta Quest-tulajdonos számára, míg korábban csak zárt bétateszt keretein belül kaphatott valaki hozzáférést.

Ennek kapcsán egy, a cég alkalmazottainak tartott belső előadáson árulta el Chris Cox, hogy a Horizon Worlds és Venues azóta havi szinten megtízszerezte felhasználóbázisát, és 2022. elején már havi háromszázezren léptek be a metaverzumba ezzel a két alkalmazással (a statisztikában nincsenek benne a Workrooms felhasználói).

Ezt a számot azóta a Meta szóvivője is megerősítette a sajtónak. Azt egyelőre nehéz felmérni, hogy a Horizon eddigi felhasználóbázisa mekkora részét teszi ki a két ország azon csoportjának, akiknek van Quest headsetje, ahogy azt is, mekkora növekedésre számíthat a Meta virtuális játszótere, illetve, hogy akik egyszer kipróbálták, visszatérő felhasználók lesznek-e.

Ennek kapcsán az elvárásainkat segíthet belőni, hogy elemző cégek szerint (a Meta nem árul el hivatalos eladási statisztikákat) a Quest kijelzőkből nagyjából tízmillió fogyhatott világszerte. A növekedést viszont nagyban meggyorsíthatja, ha más platformokon is elérhetővé válik a Horizon Worlds és Venues, amiről Mark Zuckerberg a cég legutóbbi pénzügyi jelentése alkalmával azt mondta, hogy még 2022-ben esedékes.

Az alapító elmondása szerint ugyan a legmélyebb és legösszetettebb élményeket továbbra is csak a virtuális valóságban élhetjük át, a metaverzumhoz csatlakozni tudunk majd a mobilunkon keresztül is, így a Facebook és Instagram alkalmazások is kapnak valamilyen integrációt.

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.