Hirdetés

Ha eddig nem idegesített a TikTok, most jó esély van rá, hogy fog



|

Fontos változások elé néz a népszerű közösségi platform.

Hirdetés

A 2016-ban indult TikTok óriásit robbantott a néhány másodperces zenés videóival, s ma már ez számít a fiatalok egyik kedvenc platformjának, több mint egymilliárd felhasználót hódítva meg. A kínai ByteDance által üzemeltetett platform így valóságos social-divatdiktátorrá vált, a példáját követve ugyanis az Instagram/Facebook (Stories) és a YouTube (Shorts) is rácuppant a formátumra.

Egy friss jelentés szerint a TikTok most a kiskereskedelemben igyekszik megvetni a lábát, amivel másokat is arra ösztönözhet, hogy fokozzák az ebbe az irányba mutató erőfeszítéseiket.

Hirdetés

Elsőként a Semafor írta meg, hogy a ByteDance az Egyesült Államokra és más országokra is kiterjeszti az Egyesült Királyságban és bizonyos ázsiai régiókban egy ideje már elérhető alkalmazáson belüli shoppingolást, az eladókat összefogó TikTok Shop pedig már listázza is az USA-t. A Semafor belsős forrása szerint a platform a múlt hét óta teszteli a kiskereskedelmi funkciót a tengerentúlon.

A ByteDance ezzel két legyet üthet egy csapásra, mivel nemcsak az Amazonhoz hasonló óriások tortájába harap bele, de a vásárlásra rákapó felhasználók is több időt tölthetnek el az alkalmazásban, tovább növelve a hirdetési bevételeket. A Gizmodónak nyilatkozva az üzemeltető meg is erősítette a terjeszkedést, arra hivatkozva, hogy tapasztalataik szerint "pozitív hatást értek el" a TikTok Shoppal. Az cikkünk írásakor nem ismert, hogy mikor indulhat el a funkció az EU területén.

Aki viszont nem nézi jó szemmel, hogy már ebből az alkalmazásból is áruház lesz, annak rossz hírünk van, a Gizmodo szerint ugyanis a shop csak egy része a "Project Aquaman" néven futó nagyobb programnak, melynek keretében lényegében egy influenszerekre épülő online bazárt csinálnának a TikTokból. Ebben a Kínában már bejáratottnak számító "live stream shopping" modellben a népszerűbb videósok tukmálják a termékeket a követőikre.

A ByteDance védelmében ugyanakkor nem árt leszögezni, hogy nem ők az elsők, akik a kiskereskedelemmel próbálkoznak: a Facebookon és az Instagramon egy ideje már elérhető a közvetlen vásárlás, és a Snapchat sem maradt ki a buliból.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.