Hirdetés

Így alakul át a TikTokkal harcba szálló Facebook



|

Gyökeres változások jönnek a hanyatló közösségi oldalon, amelyek a Messenger üzenetküldőt is érinteni fogják.

Hirdetés

Már több hír kapcsán is foglalkoztunk vele, hogy a Facebookot, az Instagramot és a WhatsAppot is birtokló Metát komolyan aggasztja a TikTok térhódítása, melynek kettős oka van. Egyrészt a vállalat februári pénzügyi jelentése is elárulta, hogy története során először megtorpant a Facebook növekedése, másrészt a kínai rivális épp a hirdetők számára különösen értékes fiatal korosztályban hódít, míg a Meta zászlóshajója itt teljesít a leggyengébben.

A meccs azonban még nincs lejátszva, hiszen a kb. 1 milliárd felhasználóval bíró TikTok még közel sem érte utol a 2,9 milliárdos táborral piacvezető Facebookot és az 1,5 milliárd embert megmozgató Instagramot sem. Az már régóta nem titok, hogy a Meta küzdeni fog, ezt a célt szolgálja az Instagram videóközpontú átalakítása, élén a TikTok-koppintás Reels bevezetésével, most pedig újabb tervek láttak napvilágot, ezúttal magát a Facebookot illetően.

Hirdetés

Az erről szóló információk egy belsős memóból származnak, melyet még áprilisban küldött az alkalmazottaknak a Metán belül a Facebookért felelős Tom Alison. A dokumentumot a The Verge hozta nyilvánosságra, a magazin beszámolója szerint pedig a Facebook az alábbi fegyvereket fogja bevetni a TikTok ellen:

  • Egyensúlyt teremtenek a kapcsolt és a nem kapcsolt tartalmak között, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy több olyan posztot látunk majd a Hírfolyamban, amelyek nem az ismerőseinktől származnak. Ezek kiválasztásáért egy új algoritmus, a Discovery Engine (kb. felfedezőmotor) felel. A hangsúly ezzel a vizuálisabb jellegű kontentre kerül, azaz a jelenlegi felálláshoz képest háttérbe szorítják a szövegeket.
  • Az "üzenetalapú tartalommegosztás" támogatására ismét egybeolvasztják 2011 óta külön mobilos appból elérhető Messenger üzenetküldőt a Facebook alkalmazással.
  • Tovább erőltetik a Reels rövid videóit, új helyekre integrálva őket, köztük a Csoportokkal és a Watch-füllel.

Azt egyelőre nem tudni, hogy mikor lépnek életbe a változtatások, és persze arra sincs garancia, hogy minden pont ebben a formában fog megvalósulni, de a The Verge kérdésére maga Tom Alison is megerősítette, hogy dolgoznak a Facebook átalakításán.

 

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.