Hirdetés

Több a magyar internet-előfizetés, mint az ember



|

Persze ez nem valami matematikai paradoxon, sokaknak van egyszerre több előfizetésük is. Minden szinten nőtt a hazai internetezés, előfizetések és adatforgalom terén egyaránt.

Hirdetés

Tovább nőtt a hazai internet-előfizetések száma. A 2019-es év harmadik negyedévében 10,2 millió élő előfizetés volt Magyarországon, a mobilinternet-előfizetések száma pedig már hétmillió fölé nőtt. A Világgazdaság KSH adataira támaszkodó összefoglalója szerint a piac koncentráltnak számít, hiszen az előfizetések 97 százalékát tíz cég biztosította.

Hirdetés

Az internet-előfizetések száma egy év alatt 3,5 százalékkal emelkedett, és egyértelműen a mobilnettel ellátott telefonos csomagoknak köszönhető a legnagyobb lendület: a statisztikák szerint az összes előfizetés több mint kétharmada, pontosabban 69 százaléka ilyen. A KSH szerint a szolgáltatók gyorsan alkalmazkodnak az új technológiai trendekhez, valamint jó a magyarországi okostelefon-ellátottság és vásárlásra serkent az árverseny is.

Emellett azért a vezetékes internet is fejlődik, ez leginkább a letöltési forgalomban látszik (ami nem csoda, hiszen mobilneten még mindig dominálnak az adatkorlátos csomagok). A vizsgált negyedévben (tehát júliustól szeptember végéig) 22 százalékkal nőtt a letöltési forgalom, és 19 százalékkal nagyobb volt a feltöltött adatmennyiség is, mint a tavalyi hasonló időszakban.

Mobilban menő a magenta

A távközlési szolgáltatók versenye a piaci részesedés szempontjából szinte változatlan: 45 százalék környékén áll a Magyar Telekom, amely 2015 vége óta tartja első helyét. A Telenor 2,5 százalékos csökkenéssel maradt ezüstérmes, a harmadik helyen álló Vodafone 2 százalékot javítani tudott. Hogy mennyire ez a hármas uralja a hazai mobilpiacot, jól mutatja, hogy az összes többi szolgáltató még azzal együtt sem éri el együtt az 1 százalékot, hogy közülük többen erősödtek a legutóbbi befejezett negyedév során.

Mobilnet szempontjából is a Telekom áll az élen, itt is közel 45 százalékos a részesedésük, míg a Telenor és a Vodafone egymást előzgette az elmúlt időszakban, most épp a kékek a piac 27,1 százalékát, míg a pirosak 26,7 százalékát tudhatják magukénak. Itt is elenyésző a többi versenytárs szerepe, mindössze 1,4 százalékuk van összesen a magyar mobilinternet-tortából. A 4G forgalom egyre jelentősebb, az NMHH jelentése szerint idén nyárra a mobilnetes forgalom több mint 95 százaléka ilyen hálózaton zajlott.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.