Hirdetés

Kaszinótulajdonos befektetőké lesz a Yahoo és az AOL



|

A Verizon mindössze néhány év után, komoly veszteséggel szabadul meg az egykor népszerű szolgáltatásoktól.

Hirdetés

A Verizon kommunikációs vállalat 2016 nyarán 4,83 milliárd dollárért vásárolta meg a Yahoo-t, az egykor piacvezető, de a Google-lel szemben csúnyán lemaradó keresőt és az összes kapcsolódó online termékét. Az üzletből akár valami forradalmi is kisülhetett volna, a Verizon ugyanis 2015-ben már a szintén nagy múltra visszatekintő AOL (America Online) internetes szolgáltatást is szárnyai alá terelte.

A Yahoo-t és az AOL-t később egyetlen cégbe, a TechCrunch és Engadget híroldalakat is birtokló Oath-ba szervezték, ami 2019 óta Verizon Media Group (VMG) néven futott. A jelek szerint azonban ebben a konstrukcióban sem sikerült zöld ágra vergődni a szerzeményekkel, a Verizon ugyanis nemrég bejelentette, hogy megválik a VMG-től.

Hirdetés

A vevő a Las Vegas-i Venetian kaszinót is birtokló Apollo Management Group lesz, melynek fennhatósága alatt a Verizon Media egyszerűen Yahoo néven fut majd tovább. Az üzlet keretében a Verizon ugyan 10% részesedést kap az új cégből, ám ezzel együtt is nagy veszteséget könyvelhet el.

A kommunikációs vállalat ugyanis összesen közel 9 milliárd dollárért szerezte meg a Yahoot és az AOL-t, most viszont csupán 5 milliárd dollárért adott túl rajtuk. Az egyezséggel az Apollóhoz kerül a Verizon teljes hirdetési üzletága is, melynek nem sikerült megzavarnia a Google és a Facebook monopóliumát.

A vásárló kapcsán pedig nem a kaszinós érdekeltség az egyetlen figyelemre méltó szál, az Apollo Management Group alapító-elnökének, Leon Blacknek ugyanis márciusban távoznia kellett, miután kiderült, hogy pénzügyi tanácsokért összesen 158 millió dollárt fizetett a szexuális bűncselekményekért elítélt, majd öngyilkosságba menekült Jeffrey Epsteinnek.

A napok óta pletykált üzlet egyelőre nincs véglegesítve, ám ha lezárul, azzal újabb korszak kezdődik a szebb napokat látott Yahoo és az AOL kálváriájában. A két cég iskolapéldája annak, hogy miként lehet biztosnak látszó pozícióból mélyrepülésbe váltani: az AOL piaci értéke fénykorában 200 milliárd dollár volt, a Yahoo-é pedig 125 milliárd dolláron tetőzött.

Ami pedig a Verizont illeti, a vállalat korábban már közölte, hogy lemondanak a médiapiaccal és a digitális hirdetésekkel kapcsolatos nagyszabású terveikről, hogy a távközlésre és az 5G-s technológiákra koncentrálhassanak.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.