Hirdetés

Kiléptetnék a Sonyt a mobilpiacról

|

Egy befektetési alap növelné a részesedését a Sonyban, és arra kényszerítené a céget, hogy számoljon le a gyengélkedő ágazatokkal - például lépjen ki a mobilpiacról.

Hirdetés

A Sony sosem tudott olyan átütő sikert felmutatni a mobilpiacon, mint amit elért a konzolpiacon, a televíziók mezőnyében vagy egykor az MP3-as szektorban. A gyártó az Xperia 1 csúcsmobillal szerette volna megkülönböztetni magát az idei MWC-n februárban. Azóta is várjuk a 6,5 hüvelykes, 4K-s, 21:9-es AMOLED panellel szerelt mobilt, bár a 999,99 dolláros előrendelési ár sokak számára riasztó. 

Sajnos azonban lehet, hogy a Sonynak már nem lesz ideje csodát tenni a mobilpiacon. A Reuters jelentése szerint az elmúlt 6 év során immáron másodjára igyekszik a kezébe venni az irányítást egy befektetési alap, amely jelenleg is azon dolgozik, hogy emelje a részesedését a Sonyban, és ezáltal befolyásolja az üzleti döntéseit. 

A Third Point LLC és Daniel Loeb állítólag a kezébe venné az irányítást, és átalakítaná a Sony stratégiáját. Jelenleg 1 milliárd dolláros tőkét vonnak be azért, hogy még több Sony részvényt vásároljanak. A Third Point alapvetően kivonná a Sonyt a félvezetőszektorból, a biztonsági ágazatból, és a filmstúdiójától is megszabadulna. Egyesek szerint erre az Amazon és a Netflix is ráugrana. 

Hirdetés

Bár a Reuters jelentése nem tért ki a mobilos üzletágra, a szakértők szerint Loeb ezzel kezdené a reformokat. A Sony a múlt hónapban beolvasztotta a mobilos részlegét a tévékkel, audioeszközökkel és kamerákkal foglalkozó divízióba, a Nikkei Asian Review szerint pedig jövőre félbe vágja a mobilos területen dolgozó csapatának létszámát a Sony. 

Eközben ráadásul kiderült, hogy a Sony mobilos részlege a vártnál is rosszabbul teljesít. Maga a Sony a 2018-as negyedik negyedév során 741 millió dollárt szerzett, a működési nyereség éves szinten 8 milliárd dollár körül mozgott. Ez hatalmas előrelépés az egy évvel korábbi 199 millióhoz és 6,6 milliárdhoz mérten. A mobilos divízió ugyanakkor 247 millió dolláros veszteség helyett már 870 millió dollárt veszített, 13,5 millió okostelefon helyett pedig már csak 6,5 milliót tudott eladni. 

Atul Goyal, a Jefferies elemzője arra figyelmeztette az ügyfeleit, hogy a Sonynak ki kellene lépnie a mobilpiacról. A Sony persze valószínűleg megvárná a reakciókat az Xperia 1-re, mielőtt a költségcsökkentések ilyen drasztikus módjára szánná el magát. Ha viszont a Third Point LLC terve sikerül, akkor a döntés többé nem a Sony kezében van, hanem a nagy befektetők dönthetik el a cég jövőjét. 

Ügyfélszolgálati változás!
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.