Hirdetés

Komoly hatással lehetnek a vásárlói babonák az iPhone 13 eladásaira



|

Egy felmérés szerint 5-ből 1 amerikai már pusztán a neve miatt sem venné meg a készüléket.

Hirdetés

Az iPhone-ok névadása éveken át kiszámítható volt, mivel az új generációkat mindig "S" bővítménnyel ellátott ráncfelvarrott modellek követték: az iPhone 4-et a 4S, az 5-öt az 5S, stb. A sormintába a 7S-nek várt iPhone 8 rondított bele először, ami ráadásul a római 10-est jelképező csúcsmodell iPhone X-nel párban érkezett.

Ezeket ugyan a XS-széria követte, ám az azt váltó iPhone 11-ből már megint nem készült S, hanem rögtön a 12-re ugrottunk. Így aztán egyáltalán nem garantált, hogy az idén ősszel bemutatott iPhone tényleg 13-ként kerül forgalomba, hiszen akár vissza is térhet az S, ahogy történt az az X után is.

Hirdetés

Talán ezért tartotta fontosnak a SellCell, hogy megkérdezzen 3000 amerikai Apple-felhasználót annak kapcsán, hogy mennyire érdeklik őket a 13-as számhoz társított babonák. A felmérés pedig azt mutatja, hogy a készülék eladásainak akár árthat is a névválasztás, mivel a válaszadók 18,3%-a még a vásárlásról is eltekintene, ha végül iPhone 13-ként kerülne piacra a következő generáció.

Az eredmény további érdekessége, hogy a férfiak esetében valamivel magasabbnak mutatkozott a babonások aránya: az erősebbnek mondott nem 24,9%-ánál volt kimutatható a triszkaidekafóbia (a 13-as szám miatti félelem), míg a megkérdezett nőknél 11,7% ez az arány.

Az iPhone 13 elnevezés népszerűtlenségét még látványosabban demonstrálja, hogy a válaszadók 74%-a máshogy hívná a következő generációt. A felmérés győztes javaslata az iPhone (2021) lett, a második a 26%-ot elérő iPhone 13, a harmadik pedig a szimpla iPhone 21. Összesen 7%-nyian értettek továbbá egyet azzal, hogy egyszerűen csak az iPhone 14-re kellene ugrani, míg a 12S-re 13%-nyian voksoltak.

Összességében persze nem annyira meglepő ez az eredmény, hiszen az Egyesült Államokban még az építészetben is kimutatható a triszkaidekafóbia hatása: rengeteg emeletes házban nem jelzik 13-as számmal a 12.-et követő emeletet.

Az Apple-nek mindenesetre az eladások szempontjából érdemes komolyan gondolkodnia a névválasztáson, ha esetleg nem tették még ezt meg 3-4 hónappal a várható őszi rajt előtt.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.