Hirdetés

Közel egymillióan ábrándultak ki a Netflixből



|

A története legnagyobb csökkenéséről számolt be a streaming óriás, azt is elárulva, hogy mikor érkeznek a reklámok a platformra.

Hirdetés

A Netflix első negyedéves tavaszi pénzügyi jelentése a mélybe taszította a vállalat részvényeinek árfolyamát, miután a beszámoló a platform történetében először az előfizetők csökkenéséről adott hírt. A vezetőség akkor kifejezetten pesszimistán viszonyult a jövőhöz, és kétmillió ügyfél elvándorlását jelezte előre a következő negyedévre.

A cég nemrég előállt a második negyedéves, vagyis a márciustól június végig terjedő időszakra vonatkozó adatokkal, s habár a korábbi borúlátó jóslat nem vált valóra, a számok így is történelmi mélypontot hoztak.

Hirdetés

A Netflix ugyanis 970 ezer előfizetőt veszített a június 30-ával zárult negyedévben, amihez foghatóra még sosem volt példa a szolgáltatás pályafutása alatt. A streaming óriás ügyfélköre ezzel 220,67 millió főre apadt, amivel persze még így is piacvezető az olyan - később érkező - riválisok előtt, mint a Disney+ és az HBO Max.

A következő három hónapra ugyanakkor már jóval derűlátóbb a vállalat, és 1 millió új előfizetőre számít. A jelentés keretében azt is elárulták a befektetőknek, hogy 2023 elején tervezik elindítani a reklámokkal támogatott előfizetési csomagot, amely a streaming platform egyik fő fegyvere lesz a nehézségek leküzdésére.

Ami pedig a többi tűzoltási praktikát illeti, a Netflix az elmúlt hónapok során több fokozatban mintegy 450 alkalmazottól búcsúzott el, és immáron a második módszert teszteli a profilok megosztásának ellehetetlenítésére. A vállalat emellett a játékokkal is igyekszik nyomulni: immáron 22 címet kínál az előfizetőknek, az év végéig pedig 50-re bővíti a választékot. A repertoár legújabb tétele az iOS-re és Androidra megjelent Into the Breach, egy pixel art stratégiai móka.

Hogy mindez mennyire lesz sikeres, az egyelőre a jövő kérdése, a befektetőket viszont a jelek szerint meggyőzte a cég válságcsomagja, a pénzügyi jelentés után ugyanis 200-ról 218 dollárra ugrott a Netflix-részvények ára, és az esti zárásig nem is csúszott 217 dollár alá.

 

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.