Hirdetés

Közel egymillióan ábrándultak ki a Netflixből



|

A története legnagyobb csökkenéséről számolt be a streaming óriás, azt is elárulva, hogy mikor érkeznek a reklámok a platformra.

Hirdetés

A Netflix első negyedéves tavaszi pénzügyi jelentése a mélybe taszította a vállalat részvényeinek árfolyamát, miután a beszámoló a platform történetében először az előfizetők csökkenéséről adott hírt. A vezetőség akkor kifejezetten pesszimistán viszonyult a jövőhöz, és kétmillió ügyfél elvándorlását jelezte előre a következő negyedévre.

A cég nemrég előállt a második negyedéves, vagyis a márciustól június végig terjedő időszakra vonatkozó adatokkal, s habár a korábbi borúlátó jóslat nem vált valóra, a számok így is történelmi mélypontot hoztak.

Hirdetés

A Netflix ugyanis 970 ezer előfizetőt veszített a június 30-ával zárult negyedévben, amihez foghatóra még sosem volt példa a szolgáltatás pályafutása alatt. A streaming óriás ügyfélköre ezzel 220,67 millió főre apadt, amivel persze még így is piacvezető az olyan - később érkező - riválisok előtt, mint a Disney+ és az HBO Max.

A következő három hónapra ugyanakkor már jóval derűlátóbb a vállalat, és 1 millió új előfizetőre számít. A jelentés keretében azt is elárulták a befektetőknek, hogy 2023 elején tervezik elindítani a reklámokkal támogatott előfizetési csomagot, amely a streaming platform egyik fő fegyvere lesz a nehézségek leküzdésére.

Ami pedig a többi tűzoltási praktikát illeti, a Netflix az elmúlt hónapok során több fokozatban mintegy 450 alkalmazottól búcsúzott el, és immáron a második módszert teszteli a profilok megosztásának ellehetetlenítésére. A vállalat emellett a játékokkal is igyekszik nyomulni: immáron 22 címet kínál az előfizetőknek, az év végéig pedig 50-re bővíti a választékot. A repertoár legújabb tétele az iOS-re és Androidra megjelent Into the Breach, egy pixel art stratégiai móka.

Hogy mindez mennyire lesz sikeres, az egyelőre a jövő kérdése, a befektetőket viszont a jelek szerint meggyőzte a cég válságcsomagja, a pénzügyi jelentés után ugyanis 200-ról 218 dollárra ugrott a Netflix-részvények ára, és az esti zárásig nem is csúszott 217 dollár alá.

 

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.