Hirdetés

Kutatás bizonyítja, hogy nagyon könnyű visszaélni a Facebook hirdetéseivel

|

Sokkal hatékonyabb az egyének célzása, mint eddig gondoltuk.

Hirdetés

Folytatódik a Facebook pechsorozata: a Zuckerberg-birodalom hetekkel ezelőtt került ismét a figyelem középpontjába az Instagram káros hatásai miatt, nemrég pedig még az is kiszivárgott, hogy miként küzdenének a vállalati titkok kiszivárgása ellen.

Most viszont egy független kutatás hozta kínos helyzetbe a céget, amely feltárta, hogy milyen ijesztő pontossággal képes megcélozni a felhasználókat a Facebook hirdetési rendszere.

Hirdetés

A kutatást jegyző osztrák és spanyol akadémikusok arra jutottak, hogy a közösségi oldal érdeklődési körökön alapuló targetálási megoldásával egyetlen adott személyt is 90 százalékos pontossággal meg lehet célozni, amennyiben eleget tudunk róla.

A tudósok saját magukon bizonyították a módszer hatékonyságát: a csapat három tagjának érdeklődési körei alapján sikerült olyan kampányokat létrehozniuk, melyek aztán meg is jelentek az adott illetőknél.

A kutatók által csak nanotargetálásnak nevezett eljárás ezzel kiválóan alkalmas lehet a visszaélésekre, hiszen sebészi pontossággal befolyásolható vele az egyén véleménye. Az itt olvasható összefoglaló alapján a nanotargetálás sikere nagy valószínűséggel garantált, amennyiben legalább 18 érdeklődési kört meg tudunk határozni egy bizonyos személlyel kapcsolatban. Az így belőtt üzenetek kétharmada ráadásul 7 órán belül eljut a kiszemelt alanyokhoz.

Komolyabban érdekel az IT? Informatikai, infokommunikációs döntéshozóknak szóló híreinket és elemzéseinket itt találod.

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.