Hirdetés

Lassan végleg megszabadul az Oculus névtől a Facebook

|

A Zuckerberg-birodalom szép lassan eltünteti a VR-hez kötődő területekről az Oculus nevet, szóval az egykori úttörő márka bekebelezése lassan teljesen végbemegy.

Hirdetés

Úgy tűnik, hogy a Facebook hosszabb távon nem igazán ragaszkodik az Oculus névhez, és azt szeretné, ha a kiterjesztett és a virtuális valóság fogalma inkább magához a Facebook névhez kötődne. Erre utal, hogy a cég éves Oculus Connect VR-konferenciáját átnevezték, a szeptember 16-án esedékes online rendezvény neve mostantól Facebook Connect lesz. Ez az AR-és VR-élményekre koncentrál.

Hirdetés

A Facebook ezzel egyszerre az AR/VR-divízióját is átnevezte, ennek neve mostantól Facebook Reality Labs. A részleg küldetése, hogy olyan eszközöket alkosson, amelyekkel az emberek mindig, mindenhol összekapcsolva érzik magukat másokkal. Ehhez közösségi jelenlét érzését keltenék, vagyis, hogy a felhasználó azt érezze, egy helyen és térben van másokkal, még ha ez fizikailag nem is igaz.

A korábban közzé tett koncepciók alapján olyasmi élményre számíthatunk, ami valahol félúton lesz a Mátrix és egy VR-játék élménye között, például egy virtuális térben találkozhatunk és beszélgethetünk a világ túlfelén élő ismerőseinkkel, pontosan azok avatárjával, akik az illető arcát viselik, vagy legalábbis úgy lehet őket megalkotni, hogy hasonlítsanak rá.

Az Oculus 2014-es felvásárlása óta a legtöbb korábbi vezető távozott, a mostani változások pedig még jobban tükrözik az új irányt, amit a Facebook felvett. Mark Zuckerberg már tavaly elárulta, hogy az AR/VR-részlegeket beolvasztják a Facebookba. Ezt jelzi, hogy az új Oculus eszközökhöz már októbertől Facebook-fiók is kell, és a meglévő felhasználóknak is muszáj lesz átállniuk.

Azt ugyanakkor megerősítette a Facebook, hogy egyelőre a termékek és szolgáltatások neveiből nem tünteti el az Oculus márkanevet, a legtöbb szoftver nevéből viszont már igen. Jó kérdés persze, hogy a headsetekre fejlesztett külső tartalmak irányvonala ezzel megváltozik-e valamelyest, bár az is tény, hogy egyelőre a VR-piac még mindig nem indult be olyan szinten, mint amekkora csodát annak idején vártak tőle. Szóval lehet még belőle akármi - csak a jelek szerint az irányt a Facebook szeretné kijelölni.

Hirdetés
Ügyfélszolgálati változás!
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://pcworld.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.